توقیف 10 هزار خودرو و موتورسیکلت در مازندران

حرف آنلاین؛ رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی مازندران از توقیف 10هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در این استان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد. سرهنگ ˈداوود قاسمیانˈ گفت : چهار هزار و 421 دستگاه از این وسایل نقلیه موتورسیکلت و پنج هزار و 487 دستگاه هم خودرو متخلف بود که با تخلفات حادثه […]

حرف آنلاین؛ رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی مازندران از توقیف 10هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در این استان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ ˈداوود قاسمیانˈ گفت : چهار هزار و 421 دستگاه از این وسایل نقلیه موتورسیکلت و پنج هزار و 487 دستگاه هم خودرو متخلف بود که با تخلفات حادثه ساز و مخاطره آمیز موجبات حوادث رانندگی را فراهم می کردند.

وی افزود : این تعداد وسایل نقلیه متخلف همسو با اجرای طرح های ترافیکی در شهرستان های مختلف استان توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع 53 درصد افزایش داشته است .

او افزایش توقیف وسایل نقلیه متخلف را نشانگر قاطعیت پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در برخورد با متخلفین و جلوگیری از تخلفات حادثه ساز ارزیابی کرد.

سرهنگ قاسمیان گفت : اداره عملیات و کنترل ترافیک راهور نیز در اردیبهشت ماه طرح های ترافیکی مختلفی را همسو با برخورد با تخلفات رانندگی در سطح استان اجرا کرد.

وی افزود : برابر بند ب ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی هرگاه راننده به صورت همزمان مرتکب دو تخلف حادثه ساز از قبیل حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتر درساعت ، سبقت غیرمجاز ، عبور از چراغ قرمز و یا حرکت مارپیچ شود خودرو به مدت حداکثر 72 ساعت توقیف می شود.

او ادامه داد : همچنین به استناد ماده 20 همین قانون تمامی قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل ونقل و عبور و مرور درمورد موتورسیکلت ها نیز جاری است و ماموران راهنمایی و رانندگی ضمن صدور قبض جریمه برای موتورسیکلت سواران متخلف ، نسبت به توقیف موتورسکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه اقدام می کنند./ایرنا