توسعه فرهنگ مطالعه موجب نشاط اجتماعی می شود

معاون سیاسی امنيتي و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با توسعه ی فرهنگ مطالعه و به کارگیری دانش در زندگی، نشاط اجتماعی فراگیر خواهد شد. به گزارش حرف آنلاین، احمد حسين زادگان در جلسه ی انجمن کتابخانه های عمومي استان با اشاره به اینکه، مدیریت خلاقانه و فعالانه کتابخانه های عمومی مازندران، امید و انگیزه را […]

1

معاون سیاسی امنيتي و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با توسعه ی فرهنگ مطالعه و به کارگیری دانش در زندگی، نشاط اجتماعی فراگیر خواهد شد.

به گزارش حرف آنلاین، احمد حسين زادگان در جلسه ی انجمن کتابخانه های عمومي استان با اشاره به اینکه، مدیریت خلاقانه و فعالانه کتابخانه های عمومی مازندران، امید و انگیزه را برای نویسندگان و خوانندگان کتاب به ارمغان آورده است، تصریح کرد:

اگر در راستای بسترسازی و تشویق به کتاب‌خوانی همه دستگاه ها هم نوا و همگن عمل نمایند، بسیاری از مسائل یا به وجود نمی آید یا به راحتی حل خواهند شد،باید به این ظرفیت ایجاد شده در فضای کتابخانه های عمومی و کتاب خوانی کمک کنیم چرا که این امر، تسهیل گر اجرای مناسب برنامه های فرهنگی اکثریت مسئولین استان خواهد بود.

به گفته وی، اگر موانع کتابخوانی را حل کنیم، در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی به کاهش آسیب ها، بحران ها و جرائم ناشی از آنها منجر شده، رعایت بهداشت روان را در بر خواهد داشت و در چنین شرایط و موقعیتی می توان از نهاد خانواده تا سایر سازمان های رسمی و غیر رسمی را بهتر مدیریت نمود چرا که شادابی حاصل از کتاب خوانی بهره وری را افزایش داده و به نشاط اجتماعی می انجامد.

معاون سیاسی امنيتي و اجتماعی استانداری مازندران کتابخانه و کتابداری را از اولویت های مهم زندگی در عصری که با گسترش تکنولوژی ارتباطی، شتاب چشمگیری یافته است برشمرد و تاکید داشت: مسئولین باید با دغدغه در این حوزه ورود کنند، در کنار عملیات عمرانی و فیزیکی، به ساخت و سازهای فکری  نیز اولویت دهند، چرا که این فکرهای توسعه یافته راحت تر جامعه را به توسعه می رساند. بدون شک بایستی به مسائل ناشی از بد اخلاقی و کژرفتاری حساس بود و نسبت به آثار منفی آن نگرانی داشت.

حسین زادگان با بیان اینکه هنگامی موفق خواهیم شد که برنامه های خویش را مردم محور کنیم، گفت: بهره مندی از ظرفیت سایر دستگاه ها برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی، دخالت در امور آن دستگاه نیست و مدیران همه ی دستگاه ها با ارائه ی طرح های جدید از برنامه های مشارکتی با کتابخانه های عمومی استقبال کنند.

وي با بيان اينكه منطق ما منطق كتاب است ،خاطرنشان كرد :اسلام هم ابزارش كتاب بوده، پس امروز همه ی ما این رسالت و وظیفه سنگین و بزرگ را بر دوش داریم تا ارزش ها را توسعه دهیم و نوجوانان و جوانان را با عمل مناسب خود به خواندن کتاب تشویق نموده و همه باید تلاش کنیم  تا کتاب و نشر کتاب جایگاه واقعی خود را در جامعه، به دست آورد.

حسين زادگان نقش خيرين در احداث كتابخانه،ترويج فرهنگ مطالعه و كتاب خواني را با اهميت دانست و تاكيد كرد:تجليل از خيرين اين حوزه بايد هنگامی که در قيد حيات هستند انجام شود .

وي ادامه داد: در راستای بزرگداشت چنین کنشگران عالی قدر، شهرداري ها تلاش نمایند تا خيابان يا ميادين مناسبي را به یاد خيرين، نام گذاری کنند. معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران مهم ترين شاخص هاي توسعه در جهان امروز را ميزان سرانه ی مطالعه برشمرد و گفت: توسعه ی فضاي كتابخانه به خصوص كتابخانه مركزي در استان مد نظر قرار گیرد. حسين زادگان تاكيد كرد : پروژه هاي نيمه تمام در سال  97 به اتمام برسد تا تمام اقشار دسترسي آسان به كتاب داشته باشند.

وي در پایان سخنان خود بیان داشت: برنامه ای جامع توسط کارشناسان خبره و با انگیزه ی اداره کل کتابخانه های عمومی تدوین شود و سهم هر دستگاه که می تواند به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند را طی آن مشخص نمایند تا در جلسات بعد انجمن  کتابخانه های عمومی به جزئیات و ابعاد نتایج آن پرداخته شود.

در آغاز اين جلسه، آرزو وليپور، مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان، گزارشي از اقدامات، دستاوردها و برنامه هاي اين اداره كل ارايه نمود.در اين جلسه با حضور معاون استاندار از برخي فعالان حوزه كتاب و كتابخواني تجليل شد.