مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران:

توسعه آموزش مهارتی سربازان وظیفه مازندران ضروری است

حرف آنلاین: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: آموزش‌های مهارتی به عنوان یک راهکار بسیار مفید برای رسیدن به اشتغال و کسب و کار پس از اتمام دوره سربازی خواهد بود لذا فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای برای سربازان وظیفه مازندران از مواردی است که به دنبال توسعه آن خواهیم بود.

به گزارش حرف آنلاین، سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، در زمینه اهمیت مهارت آموزی سربازان وظیفه مازندران ، افزود: در راستای تحقق فرمایشات رهبری درزمینه تولید و اشتغال، این اداره کل با رویکرد هر ایرانی یک مهارت، برای توانمندسازی نیروی انسانی بخصوص سربازان وظیفه به منظور اشتغالزایی و افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار تلاش می‌کند.

درویشی یادآور شد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۰۹۹ نفر سرباز در ۱۱۶ دوره آموزشی و در ۶۰ کارگاه مهارت آموزی با مشارکت ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کسب مهارت کردند.

وی افزود: آموزش‌های مهارتی به عنوان یک راهکار بسیار مفید برای رسیدن به اشتغال  و کسب کار پس از اتمام دوره سربازی خواهد بود لذا فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای برای سربازان وظیفه استان از مواردی است که به دنبال توسعه آن خواهیم بود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام و برقرار کننده امنیت اجتماعی با مشارکت همه شهروندان جامعه است و بدون شک، پیشرفت تعالی، توسعه همه جانبه و پایدار، بستری امن، سالم و با آرامش را طلب می‌کند تا در سایه این امنیت فعالیت‌ها با قدرت و سرعت بیشتری شتاب گیرد و برقراری نظم و امنیت تنها در راستای زحمات خالصانه همه این افراد واقعیت پیدا می‌کند.

آموزش 1003 نفر شاغلین بنگاه های اقتصادی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، هدف از تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز در حوزه صنایع را ایجاد زمینه‌های اشتغال دانست، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، برگزاری آموزش‌های مهارتی در واحدهای صنعتی برای بالا بردن سطح مهارت نیروی کار بوده که ارتباط مستقیم با افزایش تولید و بهره‌وری دارد.

درویشی با اشاره به عملکرد شش ماهه سال‌جاری در بخش صنایع و صنوف، افزود: ۱۰۰۳ نفر از شاغلین بنگاه‌های اقتصادی آموزش‌های ضمن خدمت را کسب کردند و این اداره کل برای آموزش ۲۰۰ نفر از مهارت آموزان مراکز دولتی از ظرفیت تجهیزاتی صنایع و صنوف استان در قالب آموزش دوگانه مهارت کار بهره جست.

وی تصریح کرد: تربیت نیروی کار ماهر توسط بنگاه‌های اقتصادی، مجوز ایجاد ۱۸ مرکز آموزش جوار کارگاه صنایع و صنوف صادر شد و در طول شش ماهه اول سال جاری با مساعدت این مشاغل ۱۰۶۷ نفر آموزش در محیط کار واقعی را کسب کردند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای یادآور شد: آموزش‌های مهارتی با موضوعیت ارتقاء مهارت شاغلین، عامل تاثیر گذار در ایجاد امنیت و پایداری شاغلان در واحدهای تولیدی  است لذا برای رفاه حال کارگران به منظور جلوگیری از نگرانی‌های بیکاری، آموزش‌ها باید در حوزه‌های مختلف مهارت محور باشد.