توزیع ۲۱۳ تن کود شیمیایی بین کشاورزان ساروی

حرف آنلاین : سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از توزیع ۲۱۳ تن انواع کود شیمیایی به کشاورزان کلزاکار این شهرستان خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سید اسماعیل علوی با بیان اینکه کود‌های مورد نیاز برای کشت کلزا توسط کارگزاران شهرستان ساری خریداری شد، از توزیع ۲۱۳ تن انواع کود شیمیایی به کشاورزان ساروی این شهرستان خبر داد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم کود اوره، ۴۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کود فسفاته، ۱۳ تن کود پتاسه و ۳۳ تن کود گوگردی به کشاورزان کلزاکار ساروی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان ساروی ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری و ۵۴۵ هکتار اراضی خشکه زاری خود را به کشت کلزا اختصاص دادند، افزود: تاکنون ۷۸۸ بهره بردار ساروی نسبت به کشت کلزا اقدام کردند.

این مسئول تصریح کرد: با ابلاغ سطح کشت چهار هزار هکتاری کلزا از سوی سازمان جهاد کشاورزی به این شهرستان، تاکنون قرارداد کشت کلزا با کشاورزان در یک هزار و ۲۴۵ هکتار اراضی زراعی منعقد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان با رعایت این نکته مهم که عملکرد در محصولات کشاورزی به برنامه‌ریزی دقیق تولید با مجموع شرایط اقلیمی در سال و مدیریت متقابل کشاورز در همان سال بستگی دارد، به مدیریت کشت و تغذیه، کیفیت کود‌های مورد استفاده، مدیریت آفات و بیماری‌ها و زمان مصرف کود‌ها و سموم، مدیریت آبیاری و بذر مناسب برای کشت و شرایط اقلیمی تاکید کرد.