تندباد ۱۰۰ کیلومتری بخشی از مازندران را درنوردید

حرف آنلاین: هواشناسی مازندران اعلام کرد که سرعت تندبادی که حوالی ظهر جمعه ۱۳ اسفند ماه مناطق مختلف استان را در نورید در برخی مناطق به بیش از ۱۰۰ کیلومتر رسید که بیشترین سرعت هم با ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت در آلاشت شهرستان سوادکوه ثبت شده است. معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران […]

حرف آنلاین: هواشناسی مازندران اعلام کرد که سرعت تندبادی که حوالی ظهر جمعه ۱۳ اسفند ماه مناطق مختلف استان را در نورید در برخی مناطق به بیش از ۱۰۰ کیلومتر رسید که بیشترین سرعت هم با ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت در آلاشت شهرستان سوادکوه ثبت شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت که براساس پیش بینی های  اعلام شده وزش باد از شب گذشته بخصوص در مناطق غرب مازندران آغاز شد و تا صبح امروز هم ادامه داشت و اکثر مناطق استان را تحت تاثیر قرار داد .
احمد اسدی با اعلام این که بیشترین سرعت تندباد امروز تاکنون با ۱۰۱ کیلومتر در آلاشت  ثبت شد ، گفت : سرعت باد در کجور نوشهر به ۸۳ و شیاده بندپی به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید. وزش باد شدید در دیگر نقاط واقع در ارتفاعات از جمله رینه آمل به ۶۸ ، پلسفید ۶۵ و تنکابن ۶۵ کیلومتر رسیده است.

وی همچنین سرعت وزش باد در مناطق جلگه ای از جمله نوشهر ، آمل ، گلوگاه و رامسر را به ترتیب ۶۱ ، ۵۴ و ۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و افزود : با توجه به افزایش دما پیش بینی می شود وزش باد در طول امروز جمعه ادامه یابد و شهروندان در ساعات باقی مانده روز شاهد وزش باد باشند.

هواشناسی مازندران چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه با صدور اطلاعیه ای نسبت به وزش باد شدید از پنجشنبه‌شب تا جمعه شب همراه با رگبار باران و رعد و برق در این استان هشدار داده بود.

معاون هواشناسی مازندران همچنین گفت : بیشترین میزان بارش باران از شب گذشته تا امروز در منطقه رینه آمل با ۴۰ میلی متر ، سیاه بیشه ۳۳ و بلده نور با ۱۲ میلی متر ثبت شده است و امروز نیز در ارتفاعات رگبار و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش دما طی روز جاری ، وضعیت جوی در گردنه ها و محورهای کوهستانی مازندران را برفی و بارانی پیش بینی کرد.

اسدی اضافه کرد : از بعدازظهر امروز جمعه روند افزایش ابر را در مازندران بویژه غرب استان شاهد خواهیم بود و از فردا هم دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت.

وی گفت : در حالی که دمای هوای امروز در بعضی مناطق استان به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد ، برای فردا پیش بینی می شود دمای هوا به ۱۵ درجه کاهش یابد./ایرنا