تقویت حس مسئولیت‌پذیری بین مدیران، لازمه تحقق شعار سال

حرف آنلاین: نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به تحقق شعار سال شد و خواستار تقویت حس مسئولیت‌پذیری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و حیثیتی همچون زباله‌سوز ساری شد. نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای اداری ساری، از این جلسه باعنوان یک دیدار عمومی و دید و بازدید در سال […]

حرف آنلاین: نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به تحقق شعار سال شد و خواستار تقویت حس مسئولیت‌پذیری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و حیثیتی همچون زباله‌سوز ساری شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای اداری ساری، از این جلسه باعنوان یک دیدار عمومی و دید و بازدید در سال جدید یاد کرد و گفت: توجه به شعار سال بر همه مدیران الزامی است، چرا که
اگر تولید دانش‌بنیان شود رونق پیدا میکند بنابراین بر ماست که جهت تحقق شعار سال تلاش کنیم.

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی افزود: براساس رهنمودهای دینی هر کسی باید خودش را اصلاح کند قطعا ما در دل‌هایمان تکبر و حرص داریم که شیطان از آن سواستفاده می‌کند، اگر می‌خواهیم شکایت کنیم اول از خودمان باید شروع کنیم اگر توبه و اصلاحی هم درکار است اول از خودمان.

وی ادامه داد: به‌خصوص اگر یک مدیر و مسئول در نظام جمهوری اسلامی باشیم چرا که خطای ما به خودمان آسیب نمی‌زند بلکه نظام را بدنام می‌کند. علاوه بر اینکه ما پشتوانه‌های ارزشی زیادی داریم، در جمهوری اسلامی شهدا حاضر و ناظر هستند و اگر پیرو راهشان نباشیم در روز قیامت یقه ما را می‌گیرند.

محمدی لائینی به حادثه تعرض به طلاب در گلستان و حادثه تروریسی در صحن رضوی اشاره و اعلام کرد: متاسفانه این حادثه منجر به شهادت یک طلبه و زخمی شدن دو تن دیگر شد که مایه ناراحتی است ولی مهم‌تر از این تعرض بحث حرمت‌شکنی در حرم است.

*لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تکمیل و تقویت حس مسئولیت‌پذیری

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد:
شهید حجت‌الاسلام اصلانی جهادگر، برادر دو شهید بود که با شکم گرسنه و لب تشنه به دیدار خدا رفت که موجب تاسف است، ما این جریانات را محکوم می‌کنیم، همچنین مسائلی در پاکستان اتفاق افتاده نشان‌دهنده این است که دشمنان می‌خواهند منطقه را ناامن کنند ما باید بصیرت لازم داشته باشیم و فرصت را به دیگران ندهیم.

این مسئول ماه رمضان را فرصت خودسازی دانست و تاکید کرد: در پایان این ماه باید در وجودمان تغییری حاصل شود تا خطاها و گناهمان را بشوییم و توبه کنیم.

وی خواستار برگزاری جدی نماز در ادارات شد و گفت: از مسئولان انتظار دارم نماز را در ادارات جدی بگیرند تا پرشور برگزار شود و سنگین برگزار شود و نه سبک.

محمدی لائینی پیرو شعار سال، اذعان داشت: همه ما باید در مسیر دانش‌بنیان کردن حوزه‌های صنعت و کشاورزی در استان جدی تلاش کنیم، چرا که در مصرف آب ۶۷ درصد هدررفت آب داریم، ۱۰۰ میلیون دلار بذر وارد می‌کنیم و ۹۰ درصد از نهاده‌های دامی وارداتی است در حالی که نیازی به واردات نداریم.

این مسئول انتقال دستاوردهای علمی نوین به دانشگاه‌ها، صنایع و کشاورزی و همچنین مشکلات حوزه‌های کشاورزی و صنعتی را به شرکت‌های دانش بنیان، راهکاری علمی برای تحقق شعار سال دانست و خواستار ساماندهی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره به‌خصوص در مباحث حیثیتی همچون پروژه زباله‌سوز ساری، مقابله با رهاشدگی و ول‌انگاری فرهنگی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری در جامعه شد.

  • لزوم تحقق کرامت‌شهر در ساری

فرماندار ساری نیز با اشاره به شعار سال (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین)، بر لزوم تلاش برای تحقق آن تاکید کرد.

محمدعلی نوبخت اظهار کرد: شان ما در خومتگزاری به مردم با رعایت اخلاقیات، صداقت و قانون‌گرایی مشخص می‌شود و آنچه که میتواند برای جامعه رفاه به ارمغان بیاورد قانون‌گرایی است.

وی با بیان اینکه همه در برابر قانون مساوی هستیم، عنوان کرد: قانون رابطه بین مردم، مجریان و قاضیان را مشخص می‌کند، پس همه ما باید در حول محور قانون حرکت کنیم تا جهش آرمانی اتفاق بی‌افتد یعنی همان چیزی را که ما را به تمدن اسلامی می‌رساند.

نوبخت ادامه داد: ما در فرمانداری ساری چندین کلیدواژه را لحاظ کردیم که شامل؛ معنویت، عقلانیت، عدالت در کنار توجه به منویات رهبری و همه اسناد بالادستی و غیره است امید آنکه خروجی توجه به این موارد رضایت باشد.

فرماندار ساری با بیان اینکه در “کرامت‌شهر” تکریم ارباب رجوع و فسادستیزی وجود دارد، گفت: هدفمان این است که ساری را تبدیل به کرامت‌شهر کنیم، در این راستا
مدیریت شفاف درونی و برونی در بین همه مدیران باید موج بزند.

این مسئول اذعان داشت: ما در حوزه سیاسی فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنیم تا دسترسی شهروندان را آسان کنیم، آنچه برایمان در طول دو ماه گذشته مهم بود و ادامه دارد، مبتنی بر عدالت، قانون‌گرایی و فسادستیزی است و در این مسیر با احدی تعارف نداریم تا به کرامت شهر برسیم.

*تکمیل زباله‌سوز ساری و انتقال میدان تره‌‌بار در اولویت است

وی پس از ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: بنای ما در سال ۱۴۰۱ تشکیل قرارگاه تحقق شعار سال است سازوکارها در این رابطه در حال تدوین است مقرر شد مدیران مسائل و مشکلات در خصوص پروژه‌های نیمه‌فعال و اشتغال و تولید را به دبیرخانه فرمانداری ارسال کنند.

نوبخت افزود: ارائه برنامه‌های دستگاه‌های اجریی در راستای تحقق شعار سال به دبیرخانه، لزوم تکمیل و ساماندهی پروژه زباله‌سوز برای ما مهم است که در حال بررسی است، بحث جابه‌جایی میدان تره بار نیز در اولویت است.

فرماندار ساری در پایان خواستار استفاده از کلیه طرفیت‌ها برای تحقق خوب رویداد ۲۰۲۲ ساری شد و گفت: نظم و انضباط، تکریم ارباب رجوع، مهربانی با مردم و گره‌گشایی باید جدی گرفته شود، تا در مسیر تحقق شعار سال با توجه موضوع دانش بنیان، با همراهی و همدلی کنار هم حرکت کنیم، همچنین بحث توجه به زمین‌خواری در ساری برایمان بسیار مهم است.

گفتنی است؛ اولین جلسه شورای اداری شهرستان ساری سال جدید در فرمانداری ساری، با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ساری برگزار شد.