تفرجگاهی در شهر جنگل و مه

حرف آنلاین: پارک های جنگلی به یکی از کانون های عمده ، جهت گذران اوقات فراغت انسان شهرنشین و تکمیل کننده شرایط زیست کنونی تبدیل شده است . گاهی در ایام تعطیل، هجوم مسافران برای بهره‌برداری از طبیعت ،چنان بیش از اندازه است که به واقع به همان اندازه نیز مخرب است،و سالانه توریست زیادی […]

حرف آنلاین: پارک های جنگلی به یکی از کانون های عمده ، جهت گذران اوقات فراغت انسان شهرنشین و تکمیل کننده شرایط زیست کنونی تبدیل شده است .
گاهی در ایام تعطیل، هجوم مسافران برای بهره‌برداری از طبیعت ،چنان بیش از اندازه است که به واقع به همان اندازه نیز مخرب است،و سالانه توریست زیادی را از دست می دهد که در صورت حل مشکل ، گردشگران فراوانی را به مازندران خواهد کشاند.

چمستان بامواهب خدا دادی و شرایط ویژه طبیعی ، همراه با دامنه های کوهستانی ، دارای آثار و ابنیه های مذهبی و تاریخی فراوانی میباشد.
طبیعتی توام با جنگل ، مشرف به دریای خزر و روستاهای زیبا با چشم اندازهای طبیعی از جمله مناطق توریستی به شمار آید.
تفرجگاه جنگلی کشپل چمستان در شهرستان نور مازندران در شهر چمستان در مسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصله دوونیم کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نورـ چمستان و از جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج و شرق به جنگل های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شده ‌است. این عرصه به مساحت ۷/۲۱ هکتار می‌باشد و از نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز، انجیلی است .پارك جنگلی كشپل به لحاظ دارا بودن چشمه های آب فراوان حائز اهمیت بوده به گونه ای كه در مجموع در محدوده ی تفرجگاه كشپل ده چشمه با دبی متوسط 3 تا 5/0 لیتر در ثانیه شناسایی شده اند ضمن این كه رودخانه لاویج رود نیز از كنار این پارك زیبا عبور می نماید.
وجود چشمه‌ها، زیبایی این امکان را دو چندان نموده که از طرف شهرداری چمستان تاسیسات وتسهیلاتی از قبیل رستوران – قهوه خانه سنتی، راه پلکانی برای پیاده روی و دسترسی به عرصه های در ارتفاء ، تاسیسات روشنایی ، سکو برای استقرار چادر ، نمازخانه ، تلفن عمومی چشمه آب معدنی، آلاچیق، حصارنرده‌ای، فروشگاه مواد غذایی ،کته کبابی، پارک بازی برای کودکان ، زمین بازی فوتبال و والیبال، سرویس بهداشتی و … صورت گرفته است.