سخنگوی فدراسیون کشتی مطرح کرد :

تعیین تکلیف غایبان جام تختی با کمیته فنی

حرف انلاین: سخنگوی فدراسیون کشتی درباره غایبان جام تختی اظهار داشت: چون در هر وزنی شرایط متفاوت است وباید بر مبنای نفرات حاضر و غایب، جمع بندی صورت بگیرد، کمیته فنی برای غایبان جام تختی تصمیم‌گیری می‌کند.

محمدابراهیم امامی در حاشیه مسابقات کشتی آزاد جام تختی در خصوص برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام تختی در تنکابن با حضور تماشاگران، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که تماشاگران را در سالن مسابقات می‌بینم چرا که وقتی مسابقات تماشاگر داشته باشد شور و هیجان خاص خود را خواهد داشت و حساسیت‌ مسابقات را هم بالا می‌برد. ما امروز شاهد حضور منظم تماشاگران در سالن هستیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت:  ارمنستان ۲ تیم خود را به این رقابت‌ها آورده، گرجستان هم با ۱۵ کشتی‌گیر در این جام شرکت کرده است که کشتی‌گیران خوبی هستند. سرمایه‌های کشتی ما هم به جز ۹ نفر مدال‌آور جهانی و طلایی‌های آسیایی در جام تختی کشتی می‌گیرند. در واقع رقابت‌ها به نوعی نزدیک است و تا این لحظه رقابت یک طرفه ندیدیم ضمن اینکه احساس من این است با چیدمان داوری، مشکلی از این لحاظ نداشتیم.

کمیته فنی بر اساس هر وزن برای غایبان جام تختی تصمیم میگیرد

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر کشتی‌گیری غیبت داشته باشد تکلیف چیست، عنوان کرد: خوشبختانه کمیته فنی فدراسیون، سرمربی، مربیان و مدیران تیم ملی در سالن حضور دارند و جایگاه‌شان طوری است که هر تشک را زیر نظر دارند. باتوجه به شرایط هر وزن چه آنهایی که حضور دارند چه ندارند، کمیته فنی براساس هر وزن تصمیم می‌گیرد چه کار کند. درباره غایبان هم کمیته فنی تصمیم‌گیری می‌کند چون در هر وزنی شرایط متفاوت است. باید بر مبنای نفرات حاضر و غایب، جمع بندی صورت بگیرد و عذر نفراتی که نیامدند هم سنجیده شود که بدانند دلیل چه بوده است در نهایت کمیته فنی تصمیم می‌گیرد.

امامی درباره اینکه این انتقادات هست جام تختی از سطحی که داشته فاصله گرفته و چرا کشورهای بیشتری به این مسابقات نیامدند، تصریح کرد: باتوجه به فشردگی برنامه‌های اتحادیه جهانی کشتی، شاهد هستیم در اقصی نقاط جهان هم زمان با مسابقات ما یا به فاصله چند روز، رقابت‌های دیگری هم برگزار می‌شود مثلا مسابقات رنکینگ‌دار که در پیش است. این فشردگی که اتحادیه دارد و اینکه کشورهای صاحب سبک تلاش می‌کنند خود را به این رقابت‌ها برسانند، باعث شده تعداد کشورها کمتر شود اما همین که ۲ تیم کامل یا به نوعی ۳ تیم در جام تختی شرکت دارند قابل قبول است ضمن اینکه تیم‌های دیگر هم قرار بود بیایند که روزهای آخر انصراف دادند، دلیل آن را باید از خودشان پرسید.

سطح کیفی بالای جام تختی

سخنگوی فدراسیون کشتی در پایان یادآور شد: من سطح کیفی جام تختی را بالا می‌بینم. اتریش قرار بود با چند کشتی‌گیر شرکت کند، آذربایجان احتمال حضور داشت و ما اطلاع‌رسانی کرده بودیم. توقع داشتیم در مسابقات ما شرکت کنند اما با نیامدن آنها چیزی از ارزش فنی مسابقات جام تختی کم نشده است.