معاون بیمه سلامت مازندران خبرداد :

تعهدات سازمان بیمه گر در مراکز دولتی و غیردولتی ۹۰ درصد تعرفه است

معاون بیمه سلامت مازندران با اذعان به اینکه تعهدات سازمان بیمه گر در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی و در مراکز عمومی غیردولتی و خصوصی ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی می باشد ، اظهارکرد : پرداخت هزینه مرتبط با خدمات درمان ناباروری از طریق خسارت متفرقه و بیمارستان های طرف قرارداد برای تمامی بیمه شدگان سازمان بلامانع است.

دکتر دژکام معاون بیمه سلامت استان مازندران در گفت و گو با حرف آنلاین اهداف و مهم این طرح را حمایت مالی، افزایش رضایت مندی، تسهیل دسترسی به خدمات، افزایش نرخ رشد جمعیت و کاهش پرداخت از جیب مردم و برای درمان ناباروری می دانست و گفت : این طرح از اول آذر ۱۴۰۰ در تعهد سازمان های بیمه گر پایه قرار گرفت ولی مراکز استان هابه طور رسمی از ابتدای سال ۱۴۰۲ شروع به فعالیت نمودند.

وی افزود : زوج بدون فرزند پس از یک سال تلاش برای باروری که به طور طبیعی بارداری موفق نداشته اند را زوج نابارور می گویند و برای خانم های بالای ۳۵ سال مدت مذکور به ۶ ماه کاهش می یابد و کسانی که دچار سقط جنین مکرر شده اند، مشمول بند فوق می باشند.

دکتر دژکام ادامه داد : بیمه شدگان مشمول عبارتند از خانم های متاهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند.

او با بیان اینکه پزشک متخصص مجاز برای معرفی بیمه شده فلوشیپ نازایی – متخصص زنان و زایمان دوره دیده و متخصص ارولوژی باشند، خاطرنشان کرد : چهار بسته خدمت جز خدمات اصلی ناباروری (IUI، FET، IVF، ICSI ) که هر بیمه شده تا سه بار در سال مشمول این طرح می گردد.

معاون بیمه سلامت مازندران با اذعان به اینکه تعهدات سازمان بیمه گر در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی و در مراکز عمومی غیردولتی و خصوصی ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی می باشد ، اظهارکرد : پرداخت هزینه مرتبط با خدمات درمان ناباروری از طریق خسارت متفرقه و بیمارستان های طرف قرارداد برای تمامی بیمه شدگان سازمان از جمله صندوق روستایی، بیمه سلامت و سایر اقشار نظام ارجاع با ثبت نشان ناباروری بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه زوجین نابارور فاقد پوشش بیمه پایه، با آزمون وسع تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند،تصریح کرد : در حال حاضر ۶۳ قلم دارو و ۴۵ قلم تجهیزات در خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه می باشد که با نشان خدمات تخصصی ناباروری با تعرفه ۹۰ درصد توسط بیمه قابل پرداخت می باشد.

دکتر دژکام نشان دار شدن زوجین ناباروری جهت بهره مندی از خدمات با فرانش کمتر در اداره کل و ادارات شهرستان را یکی از اقدامات انجام شده برشمرد و یادآور شد : تشکیل جلسات متعدد با بیمارستان امام خمینی (ره) ساری جهت همکاری با بیمه سلامت و پوشش بیمه ای خدمات بهینه جهت بیمه شدگان این سازمان وتشکیل جلسات متعدد با مرکز خصوصی ناباروری سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت عقد قرارداد با این مراکز از اقدامات صورت گرفته است.

وی با عنوان اینکه انتصاب مدیرکل بیمه سلامت به عنوان دبیر کمیته تخصصی بیمه در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و تشکیل جلسات هفتگی و ماهانه این کمیته در محل اداره کل انجام شده ، ذکر کرد : افزایش تعداد مراکز طرف قرارداد از یک مرکز در سال ۱۴۰۰ به ۷ مرکز در سال ۱۴۰۱ رسیده است که ۴ مرکز آن دولتی دانشگاهی و ۳ مرکز خصوصی می باشد.

معاون بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه بخش ناباروری بیمارستان نوشهر در حال احداث می باشد، گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۱۰۹۳ نفر نابارور با تعداد ۶۸۶۲ نسخه و مبلغ ۳۰۱۹۵ میلیون ریال در سامانه های اداره کل نشان دار شده اند و متوسط هزینه هر نسخه حدود ۴/۴ میلیون ریال و متوسط هزینه هر بیمار ۲/۹ میلیون ریال می باشد.