مدیرکل مخابرات مازندران:

تعرفه تلفن ثابت در کشور اصلاح خواهد شد

حرف آنلاین: مدیر مخابرات استان مازندران گفت: در مخابرات طی ۱۳سال گذشته اصلاح تعرفه تلفن ثابت صورت نگرفت و این امر خسران زیادی برای شرکت مخابرات و مردم به همراه داشت، از این رو تنها راه رشد و توسعه استان در حوزه ارتباطات بهسازی و نوسازی شبکه همراه با اصلاح و منطقی کردن تعرفه است.

علی نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه مرکز استان، اظهار کرد: در مواقع بحرانی همچون بروز سیل و دیگر حوادث همه نگاهها به شرکت مخابرات است لذا مردم مخابرات را بخشی از نظام میدانند توقع ارائه خدمات دارند.

 

وی افزود: رسالت شرکت مخابرات رضایت سهامداران ، مشتریان، کارکنان است که در چند سال اخیر با چالش جدی مواجهه گردید. که لازمه تحقق اهداف شرکت اصلاح تدریجی تدریج تعرفه ها بود که صورت نگرفت.

 

نوروزی با بیان اینکه مخابرات با عدم اصلاح تعرفه در گذشته در بسترسازی تکنولوژی جدید و بازسازی و نوسازی شبکه‌ها دچار چالش جدی شد ه بودیم ، عنوان کرد: سهامداران از قبل این شرکت به درآمدشان نمیرسند،

 

مدیر مخابرات مازندران ادامه داد: متاسفانه در هفته گذشته قطع ارتباط غرب استان را داشتیم اما با مدیریت کارشناسی بی‌نظیر در کمترین زمان ممکن مشکل برطرف شد، همچنین با همین وضع موجود باوجود نیروهای کارآمد و توانمند چندین پروژه در حوزه مخابرات کلنگ‌زنی شد.

 

این مسئول یادآور شد: باتوجه به محصور بودن استان به جنگل، کوه و دشت، ایجاد اشتغال پایدار ضرورت دارد، توریسم یکی از راهکارهاست، گردشگر با ورود به مناطق بدون اینترنت و تلفن رغبتی برای حضور در مناطق مختلف استان نخواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال دیجیتال با گسترش فیبر نوری محقق خواهد شد، اعلام کرد: شرکت مخابراتی ایران در حال اجرای طرح عظیمی را باعنوان “نجما” یا طرح نهضت جهادی فیبر نوری یا همان ftth است.

 

نوروزی اضافه کرد: برنامه ۱۴۰۱ در مازندران ۲۰هزار پورت است که ما درخواست بسترسازی برای ۹۸ هزار پورت را طرح داده‌ایم که نیاز به صرف هزینه بسیار بالا دارد، از طرفی درآمد هر خط تلفن ثابت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هزینه نگهداری هر خط تلفن بیش از ۲۷ هزار تومان است.

 

مدیر مخابرات مازندران با تاکید بر اینکه اصلاح تعرفه قرار است صرف توسعه و نگهداری شود، گفت: در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان بابت سرقت هزینه شد، عمدتا سرقت در غرب استان بیشتر و به نوعی ساماندهی شده است، جایگزینی کابل‌های سرقت شده کار سختی است، تنها راه رشد و توسعه استان بهسازی و نوسازی شبکه اصلاح و منطقی کردن تعرفه است.

 

این مسئول درباره تغییر تعرفه گفت: مخابرات مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت دارد که قرار است در ماه مشترکی که با ۲۲۲۲ پالس کار کند ۱۰ هزار تومان تعرفه پرداخت نمایند که در مقابل هزینه‌های خانوار مبلغ قابل ملاحظه ای نیست.

 

وی با اشاره به تاکید استاندار ولایی و جهادی استان مازندران برای حرکت به سمت استان دیجیتال، عنوان کرد: ثمره استان دیجیتال باید اشتغال دیجیتال باشد و زیرساخت استان دیجیتال فقط اینترنت پر سرعت و فیبرنوری است و ما راهی به‌جز حرکت به سمت ftth و تعامل بین شهرداری و مخابرات نداریم.