تعامل مسئولین محمودآباد در آستانه تبدیل شدن به یک رویا

از آنجا که به اذعان خود مسئولین، خبرنگاران چشم بینا ، گوش شنوا و زبان گویای جامعه بوده و وظیفه خطیراطلاع‌رسانی عملکرد مسئولین را به مردم عهده‌دار هستند بنابراین تعامل مسئولین با اصحاب رسانه می‌تواند بیانگر اعتقاد راسخ آنان به این گفته خود باشد اما در شهرستان محمودآباد این موضوع کاملا متفاوت است.

به گزارش حرف آنلاین؛ تمامی تلاش های خبرنگاران برای حل مشکلات و چالش های جامعه است و به تعبیری میتوان اصحاب رسانه را روح زنده جامعه برشمرد ،زیرا هدف کلی آنها خدمت به مردم و ولی نعمتان این نظام است.

از آنجا که به اذعان خود مسئولین، خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه بوده و وظیفه خطیراطلاع‌رسانی عملکرد مسئولین را به مردم عهده‌دار هستند بنابراین تعامل مسئولین با اصحاب رسانه می‌تواند بیانگر اعتقاد راسخ آنان به این گفته خود باشد اما در شهرستان محمودآباد این موضوع کاملا متفاوت است.

برخی از مدیران دولتی در این شهرستان از خبرنگاران فراری هستند و سعی بر این دارند که تا می توانند از رسانه فاصله داشته باشند و در حاشیه و بدون نقد به کار خود بپردازند و قطعاً مسئولانی که تعامل سازنده ای با رسانه ها ندارند از عواقب آن آگاه نیستند؛ چرا که باید نسبت به مسئولیتی که دارند پاسخگو باشند زیرا پاسخگویی و مسئولیت آن ها در یک راستا است و کسی که قبول مسئولیت می کند در واقع قبل از آن پاسخگویی به مردم را پذیرفته است.

اهل قلم و نظر و کنشگران فعال حوزه های مختلف علیرغم دشواری های راه و لمس بی مهری ها باید فعالانه به صفت کنشگری خود ادامه دهند و مقاوم باشند، بیشتر بنویسند و میدان داری کنند چرا که پاسخگویی و پیگیری برخی از مسئولین محمودآباد در آستانه تبدیل شدن به یک رویا است.

علارغم تمامی انتقادها و پیگیری های اصحاب رسانه در این شهرستان، همچنان معضلات شهری که در وعده های توخالی مدیران دستگاه های اجرایی غرق شده ، به چشم دیده می شود و مشکلات طرح هادی برخی از روستاها، آبگرفتگی خیابان و معابر در زمستان ، پسماند زباله و شیرابه های سمی آنها، پروژه های رها شده و…. حل نشده و گویا ه‍مچنان مسئولین قصد پیگیری و پاسخگویی را ندارند.

منطقی نیست، مردم برای آسفالت یک کوچه شهر با نماینده مجلس مکاتبه کنند یا مثلاً دهیاری برای رفع مشکل ترکیدگی لوله آب شرب روستا با رئیس جمهور مکاتبه کند! در حالیکه این امور جزو وظایف مسئولان اجرایی است و آنها باید پاسخگو باشند.

مسئولین بیش از همه مؤظف هستند از خبرنگاران و سناریوهای رسانه ای این قشر خدمتگذار در چنین موقعیت هایی استقبال و اعتماد نمایند، نه اینکه تنها زمانیکه می خواهند گزارشات آماری مفید یا بی فایده، با ارزش یا بی ارزش، واقع یا غیر واقع، عملکرد خود را رسانه ای کنند، به دنبال خبرنگاران باشند.

عدم پاسخگویی از ضعف های مدیریتی فرد است، مدیر باید خود را مدیون انتقادات و پیشنهادات مردم و رسانه ها بداند نه این که از نقد های منصفانه و یا حتی حرف های درشت رسانه ها برنجند و فراری باشد.

فصل، فصل گزارش دهی است مسئولین باید بدانند این بیماری که دراز شده است با شعاردرمانی احیا نمی شود؛ مدیران باید گزارش دهند.

مردم‌سالاری این نیست که با تبلیغات و جنجال و امثال آن، مسئولیتی را بر عهده گرفته و بعد از آن مردم را به خیر و مسئول را به سلامت و راه مسئول از کوچه های مردم نگذرد، بلکه بعد از قبول مسئولیت خطیر خدمت به خلق ، نوبت به کار و البته پاسخگویی و قبول نقد های ولی نعمتان است.

از متولیان دولتی و مسئولین این شهرستان انتظار می رود از جنس مردم باشند و تعامل و همکاری کمرنگ شده با اصحاب رسانه را رنگ تازه ای ببخشند.