تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس یازدهم

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به وعده مجلس یازدهم برای تعیین و تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت، از تصویب این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین، علی بابایی کارنامی با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح ساماندهی کارکنان دولت در کشور و با تاکید بر حمایت‌های لازم از سوی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، اظهار کرد: مجلس یازدهم بنا به ضرورت اهمیت طرح ساماندهی کارکنان دولت اعم از نیروهای پیمانی، قرارداد کار معین و به ویژه ساماندهی نیروهای شرکتی دستگاه‌های اجرائی با توجه به وجود برخی اشکالات در خصوص قوانین شرکت‌های واسطه‌ای، امروز طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شد.

وی با انتقاد از عادلانه نبودن نظام پرداخت حقوق و دستمزد در دستگاه‌های اجرائی، افزود: متاسفانه برخی از شرکت‌های واسطه‌ای و خدماتی، نسبت به تعهدات خود مبنی بر واریز حقوق و دستمزد نیروهای حجمی و شرکتی طرف قرارداد، کوتاهی می‌کنند که این امر مورد گلایه مکرر بسیاری از نیروهای زحمتکش و خدوم دستگاه‌های اجرایی می‌شد که باید برای حل آن مجلس شورای اسلامی اقدام می‌کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با ۱۷۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه با جزئیات این طرح موافقت کرده و نحوه استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی را مشخص کردند.

نماینده مردم ساری و میاندورود ادامه داد: در آینده این طرح برای اجرا و ساماندهی هر چه بهتر کارکنان دستگاه‌های اجرایی پس از تایید نهایی شورای نگهبان، جهت اجرای طرح به دولت محترم ابلاغ خواهد شد.

بابایی کارنامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وعده نمایندگان مجلس یازدهم در راستای تعیین و تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت، خاطرنشان کرد: توقع به حق مردم از مجلس و نمایندگان، تعیین و تکلیف وضعیت استخدام‌ها بوده و لذا مجلس در همین راستا نسبت به وضعیت کارکنان شرکتی، قراردادی و پیمانی اقدام و این طرح را به تصویب رساند.