تشکیل هسته‌های پژوهشی « فناوری پلاسما» در دانشگاه مازندران

معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه از صدور مجوز تشکیل هسته‌های پژوهشی فناوری پلاسما و فیزیک نظری در  شورای پژوهشی دانشگاه خبر داد. براساس این گزارش، محمد حسین فاطمی با اعلام این خبر افزود: هسته پژوهشی فناوری پلاسما به مدیریت دکتر فرشاد صحبت‌زاده با ماموریت گسترش فناوری پلاسمای سرد در حوزه‌های پزشکی، صنعتی و دفاعی فعالیت […]

5

معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه از صدور مجوز تشکیل هسته‌های پژوهشی فناوری پلاسما و فیزیک نظری در  شورای پژوهشی دانشگاه خبر داد. براساس این گزارش، محمد حسین فاطمی با اعلام این خبر افزود: هسته پژوهشی فناوری پلاسما به مدیریت دکتر فرشاد صحبت‌زاده با ماموریت گسترش فناوری پلاسمای سرد در حوزه‌های پزشکی، صنعتی و دفاعی فعالیت خواهد داشت و هسته پژوهشی فیزیک نظری با مدیریت دکتر کوروش نوذری نیز با هدف اجرای پژوهش‌های اصیل و بنیادی در مرزهای دانش در حوزه فیزیک نظری در دانشکده علوم پایه فعالیت می‌نماید.

معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه با اشاره به این که هسته‌های پژوهشی، مجموعه‌ای متشکل از اعضای هیات علمی و محققان داخل و خارج از دانشگاه می‌باشند که دارای سوابق متناسب بوده و حول یک برنامه پژوهشی هدفمند فعالیت می‌نمایند، ادامه داد: از اهداف این هسته‌ها می‌توان به اجرای طرح‌های تقاضا محور، جذب اعتبارات پژوهشی خارج از دانشگاه، افزایش سهم دانشگاه در توسعه علمی و استفاده موثر از ظرفیت‌های پژوهشی درون و برون ‌دانشگاهی اشاره نمود.

فاطمی در پایان با تاکید بر این که هسته‌های فوق در صورت اجرای طرح‌های مصوب خارج از دانشگاه، مورد حمایت ویژه حوزه‌ معاونت پژوهش و فنّاوری قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: مجوز فعالیت این هسته‌ها برای مدت سه سال بوده و ادامه فعالیت یا ارتقای سطح آن به گروه پژوهشی یا قطب علمی، منوط به کسب امتیازات مربوط به عملکرد پژوهشی توسط این هسته ها خواهد بود.