تشکیل تیم حقوقی مبارزه با زمین‌خواری در مازندران

حرف آنلاین: نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل‌خواری، کوه‌خواری با اشاره به اینکه برای فعالیت جدی تر در مبارزه با زمین خواری تیمی در شهرستان‌ها از افراد دلسوز در حوزه حقوقی فعال می‌شوند، گفت: این تیم‌های حقوقی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری خواهند داشت تا بتوانند در دعاوی مربوط به زمین […]

حرف آنلاین: نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل‌خواری، کوه‌خواری با اشاره به اینکه برای فعالیت جدی تر در مبارزه با زمین خواری تیمی در شهرستان‌ها از افراد دلسوز در حوزه حقوقی فعال می‌شوند، گفت: این تیم‌های حقوقی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری خواهند داشت تا بتوانند در دعاوی مربوط به زمین خواری در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

ناصر اکبرزاده در کارگروه مبارزه با جنگل خواری در فرمانداری شهرستان آمل با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم نسبت به آنچه جامعه دغدغه و مطالبه دارد، وظیفه مندی خود را بشناسیم، تصریح کرد: در امر مبارزه با زمین‌خواری و جنگل‌خواری علاوه کارگروه های تخصصی از سازمان های مردم نهاد، افراد دلسوز و منتفذین شهرستان‌ها نیز استفاده می کنیم زیرا آینده استان مازندران به حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از زمین خواری و جنگل خواری در مازندران توسط مفسدان و دلالان اقتصادی صورت می گیرد که اعتقادی به نظام نیز ندارند، گفت: این افراد هر روز بر تجاوز بر عرصه.های ملی و مردمی می افزایند.

اکبرزاده به بیان اینکه امروز بنگاه های املاک در تهران بخش بزرگی از خرید و فروش املاک و زمین های مازندرانی ها را انجام می دهند و برای سرزمین ما تصمیم می.گیرند، بیان کرد: زمین های مازندران به راحتی فروخته می شود و از اختیار غیرمازندرانی‌ها خارج می شود و این نشان می دهد که باید در این زمینه وظیفه ما در قبال این رفتارها، مشخص شود.

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل خواری و کوه‌خواری با اشاره به اینکه سودجویان از حسن نیت یا خلاهای مدیران سواستفاده می کنند، تصریح کرد: در این زمینه نیاز است که تریبون های رسمی و مردمی نسبت به هوشیاری مردم و مسئولان عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مبارزه با جنگل خواری و زمین خواری از هفته های آینده در مازندران آغاز می شود، تصریح کرد: با اینکه معتقدیم زمین خواری و جنگل خواری در هر ابعادی نباید صورت گرفته و منابع طبیعی مورد آسیب واقع شود، اما در طرح ویژه مبارزه با جنگل‌خواری به دنبال دانه درشت ها هستیم و افرادی که انفال عمومی را چپاول می کنند مورد هدف قرار گرفته اند.

اکبرزاده با انتقاد از اینکه دهیاران و اعضای شوراهای روستاها که دارای دفتر املاک هستند مورد شناسایی قرار گرفته اند، بیان کرد: زمانی که دهیاران و شوراها نسبت به املاک و زمین های روستایی دغدغه نداشته باشند باید فاتحه روستاها را بخوانیم.

نماینده ویژه استاندار در مبارزه با زمین خواری و جنگل خواری با تاکید بر اینکه مازندران پایلوت طرح مبارزه با جنگل خواری در کشور است، اظهار کرد: در زمینه اجرای حکم باید مقتدرانه عمل کنیم تا زمین خواری و جنگل خواری ریشه کن شود.
وی با اشاره به اینکه برای فعالیت جدی تر در مبارزه با زمین خواری تیمی در شهرستان ها از افراد دلسوز در حوزه حقوقی فعال می شوند، گفت: این تیم های حقوقی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری خواهند داشت تا بتوانند در دعاوی مربوط به زمین خواری در کنار دستگاه های اجرایی قرار گیرند.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه نیروهای بازنشسته و بارخرید شده دستگاه های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر جایگزین شوند، تصریح کرد: تامین تجهیزات و نیروی انسانی دستگاه های ذیربط در امر مبارزه با زمین خواری، صورت می گیرد تا بتوانیم حوزه عمل خود را در این امر گسترش دهیم.