مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

تدوین طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برای استقبال از ماه محرم در مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از غبارروبی و سیاه پوش کردن بقاع متبرکه استان، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در استقبال از محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در آستانه محرم در گفت‌وگویی، از غبارروبی و سیاه پوش کردن بقاع متبرکه استان در استقبال از ایام عزای شهادت فرزندان اهل بیت(ع) خبر داد و تاکید کرد: برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی به شیوع مجدد کرونا اشاره کرد و افزود: طی ابباغی به هیأت امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید شد در شهرهای قرمز مراسمات مذهبی در فضای باز و اطعام‌دهی به‌صورت بسته‌بندی باشد و درب هیچ مکان مذهبی در ایام محرم بسته نباشد.

حیدری جناسمی یادآور شد: اقامه نمازهای یومیه در ماه محرم در بقاع متبرکه شاخص و مساجد بین‌راهی، اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان و اطعام‌دهی از محل موقوفات و کمک‌های خیرین در اماکن مذهبی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه نیت ۷۰ درصد موقوفات مازندران برای عزاداری و اطعام‌دهی در ایام محرم است، عنوان کرد: از محل درآمد موقوفات منطبق و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: برنامه‌های لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، نماز ظهر عاشورا، آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت‌ها به عزاداری‌‌ها و مجالس عزاداری، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا از اهداف اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.