تدوین سند توسعه ۵ ساله مازندران

حرف آنلاین: نخبگان بسیجی مازندران امروز در آئینی از سند چشم انداز توسعه ۵ ساله استان رونمایی کردند. مسئول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور در جلسه رونمایی از سند چشم انداز توسعه مازندران که در سالن همایش‌های غدیر صدا و سیما برگزار شد گفت: امروز در مازندران راهبرد‌ها به سند مدونی تبدیل شده […]

حرف آنلاین: نخبگان بسیجی مازندران امروز در آئینی از سند چشم انداز توسعه ۵ ساله استان رونمایی کردند.

مسئول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور در جلسه رونمایی از سند چشم انداز توسعه مازندران که در سالن همایش‌های غدیر صدا و سیما برگزار شد گفت: امروز در مازندران راهبرد‌ها به سند مدونی تبدیل شده است و رونمایی از این سند رونمایی از یک سند کاربردی است.
کفیل افزود: دانشمندان مازندران با تکیه بر زیست بوم استان اقدام به تهیه چالش‌ها و ظرفیت‌ها کرده اند.

او با تاکید بر اینکه لزوم همراهی و همیاری دستگاه‌های اداری و اجرایی برای اجرای این سند ضرورت دارد تصریح کرد: مدیران عالی استان می‌توانند از خرد نخبگان استانی بهره بگیرند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به ظرفیت جامعه نخبگانی بسیج گفت: سند راهبردی توسعه مازندران در ۴۰ موضوع اقتصادی، معیشتی؛ فرهنگی و اجتماعی بررسی شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه امروز با ایجاد فضای همدلانه انتظار حضور نمایندگان را در جمع نخبگان بسیجی داشتیم افزود: ۳۵۰ دانشمند مازندران در حوزه مهار آب‌های سطحی، کشاورزی، اقتصاد روبنایی و زیربنایی و توسعه گردشگری راهکار‌های توسعه را ارائه کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هم با بیان اینکه روزمرگی بر روند اداری حاکم می‌شود گفت: این طرح چشم انداز مناسبی در زمینه توسعه ارائه می‌کند.

سلکی با بیان اینکه مازندران از موهبت‌های طبیعی برخوردار است، اما در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، افزود: بر اساس یک جشم انداز جلو نرفتیم و سند آمایش یک مسئله اجتناب ناپذیر است که در مازندران به آن پرداخته شده است.

به گفته وی؛ توسعه فرهنگی در توسعه اقتصادی موثر است و در مازندران علوی تبار باید پیوست‌های فرهنگی را شکل دهیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: جریان مبارزه با فساد در مازندران ریشه دار است و سازماندهی امور در سند چشم انداز توسعه راهبرد‌های کلان کوتاه مدت و دراز مدت استان را نمایش می‌دهد.

او در ادامه بررسی شاخص‌های مختلف مشکلات فرهنگی را خواستار شد.
سلگی گفت: امروز در مازندران شاهد رشد برخی پدیده‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم و وضعیت خوبی در استان نداریم.
او تغییر سبک زندکی خرده فرهنگ‌ها در اثر مسافرت و مهاجرت‌ها را بزرگترین آسیب مازندران عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: شاهد آزادسازی سواحل در ۹۶ درصد موارد هستیم و طرح‌های مختلف گعده‌ای مطرح می‌شود که این مسئله دغدغه‌ها برای پس از آزادسازی را افزایش می‌دهد.

سلگی افزود: از نخبگان برای ایجاد یک استراتژی یاری می‌طلبیم./صداوسیما