تحول فکری و روحی زنان در پرتو انقلاب اسلامی

حرف آنلاین: اردشیری گفت: هنر انقلاب اسلامی ایـن بود که زنان جامعه ما را متحول ساخت و آنها را به مسیر اسلام و ارزش های الهی سوق داد. فاطمه اردشیری در گفت‌وگویی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و ماه رجب، اظهار کرد: اسلام، داعیه دار پاسخگویی به نیازهای انسان است و پیامبر اسلام […]

حرف آنلاین: اردشیری گفت: هنر انقلاب اسلامی ایـن بود که زنان جامعه ما را متحول ساخت و آنها را به مسیر اسلام و ارزش های الهی سوق داد.

فاطمه اردشیری در گفت‌وگویی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و ماه رجب، اظهار کرد: اسلام، داعیه دار پاسخگویی به نیازهای انسان است و پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام)، هدایت انسان ها را بر عهده گرفتند اما در دوران غیبت، این مهم به عالمان و مجاهدان حوزه دین که در برهه های مختلف، پرچمدار حرکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده و هدایت دنیای مردمان را بر عهده داشتند سپرده شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: حوزه و روحانیت پیش از انقلاب، منزوی و از صحنه های گوناگون اجتماعی دور بود؛ حاکمان ستمگر در پی بهره برداری از نام و ظواهر دین برای استحکام بخشیدن به پایه های حکومت خود بودند؛ رضاخان تلاش زیادی کرد تا دین و فقاهت وارد بعد سیاسی، اجتماعی و حکومتی نشود اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ و حوادث پس از آن به رهبری امام خمینی(ره)، نقطه عطفی در تاریخ معاصر جهان اسلام بود و دیدگاه های نوینی را در مورد اسلام ایجاد کرد و حضور مقتدر و توانمند حضرت امام خمینی(ره) در صحنه های مختلف و هدایت کشور در حوادث و بحران ها و به پیروزی رسیدن در این مسیر در ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی، توانایی های اسلام و روحانیون را به منصه ظهور رساند.

وی تاکید کرد: در این میدان، زنان به عنوان نيمي از جمعیت جامعه، دوشادوش مردان حرکت کردند، در دوران قبل از انقلاب اسلامی، تحصیل علوم دینی میان زنان به صورت منفرد و پراکنده وجود داشت اما بعد از انقلاب حوزه‌های خواهران گسترش یافت و آنان در کنار وظایف همسری و مادری در حوزه دین و فقاهت گام برداشتند.

اردشیری خاطر نشان کرد: هنر انقلاب اسلامي اين بود كه زنان جامعه را متحول کرد و در مسير اسلام به ارزش هاي هدايت گری خويش پي بردند و بينش سياسي، فرهنگي و اجتماعي پيدا كردند، اين تحول فكري و روحي بزرگي كه نصيب زنان شد، موهبتی الهي بود.

وی بیان کرد: مدارس علمیه خواهران در شهرهای گوناگون تاسیس شد و موانع تحصیل بسیاری از خانواده هایی که خواستار تحصیل دختران خود بودند بر طرف شد و توانستند در مسير حضرت زهرا (س) و زينب كبري (س) قدم بردارند و در زمينه هاي روحي، فكري، اخلاقي، فرهنگي، سياسي و … در صبغه اسلامی قرار بگيرند./روابط عمومی