بخشدار مرزن آباد خبر داد؛

تخصیص زمین به مالکان خانه‌های تخریب شده اهالی روستای واسپول

حرف آنلاین: بخشدار مرزن آباد چالوس گفت: برای جبران خسارت سیل در منطقه در مرحله اول ۴هزار متر زمین متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به روستاییان واسپول در متکارود بار روستای همجوار در قالب ۱۴ پلاک هفته جاری تحویل داده شد.

مهدی صادقی کوهستانی درباره آخرین وضعیت سیل چالوس اظهار کرد: پس از تخریب روستاهای “واسپول” و “پولادکوه” بخش مرزن‌آباد در پی سیل هفتم مرداد ماه امسال منطقه قرار شد با توجه به تداوم تهدید مخاطرات طبیعی برای این دو روستا، مکان دیگری برای ساخت و ساز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تخریب حدود ۳۹ بنای مسکونی چند طبقه در روستاهای واسپول و پولادکوه، افزود: در مجموع ۶۳ خانوار ساکن بودند بر اثر سیل به طور کل تخریب شدند.

صادقی گفت: در مرحله اول ۴هزار متر زمین متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اهالی روستای واسپول در متکارود بار روستای همجوار در قالب ۱۴ پلاک هفته جاری تحویل داده شد.

بخشدار مرزن آباد چالوس یادآور شد: حدود ۵ خانوار سیل زده ‌که بنای مسکونی آنان در روستای نوکرس به طور کل خراب شد میتوانند در همین زمین مدنظر خانه دو طبقه بسازند.

این مسئول تاکید کرد: خانواده‌ها پس از تحویل زمین باید پس از پرونده‌سازی و سیر مراحل قانونی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات  اقدام کنند.

گفتنی است؛ بیش از ۲ هزار زمین هم برای ساخت بنای مسکونی متعلق به منابع طبیعی  در منطقه چهار باغ برای سیل زدگان بی خانمان پولادکو شناسایی شد و به زودی پس از پروسه اداری تحویل آنان داده می شود .