تحقق شعار سال، راهبرد عملی رشد اقتصادی است

حرف آنلاین: استاندار مازندران با تاکید بر این‌که باید با برنامه‌ریزی در جهت رشد تولید و اقتصاد به سوی تحقق عملیاتی شعار سال گام برداریم، گفت : تحقق شعار سال، راهبرد عملی رشد اقتصادی و تقویت تولید است. سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به منویات […]

حرف آنلاین: استاندار مازندران با تاکید بر این‌که باید با برنامه‌ریزی در جهت رشد تولید و اقتصاد به سوی تحقق عملیاتی شعار سال گام برداریم، گفت : تحقق شعار سال، راهبرد عملی رشد اقتصادی و تقویت تولید است.

سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی بر ضرورت نگاه عملیاتی و جهادی با ابعاد مختلف شعار سال تاکید کرد و افزود : به بیان رهبری معظم انقلاب، شعار سال برای نوشتن در سربرگ ها نیست، بلکه باید بدان عمل شود و موضوعی سرنوشت ساز است و بشکل تخصصی باید به این راهبرد پرداخته شود .

وی گفت : آن چیزی که این شعار در دل نخبگان کشور ایجاد کرد این است که مقام معظم رهبری همچون سال گذشته توجه ویژه ای به جوانان و نخبگان داشتند و این نگاه ویژه را معظم له در حوزه کاری خودشان سال هاست به اجرا در آوردند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب با هوشمندی و درایت، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را برای ایجاد تحول در حوزه اقتصادی مطرح فرمودند و تاکیدات همیشگی ایشان؛ وظایف و رسالت ما را بسیار سنگین می کند، خاطرنشان کرد: ریل اقتصاد کشور در حال تغییر ماهیت از منبع محوری به سمت دانش محوری است و مبادا از این مسیر عقب بمانیم.

استاندار با بیان این که نگاه جناحی به اقتصاد مازندران و منافع مردم را به هیچ وجه نمی پذیریم، گفت: از تمام ظرفیت ها برای تحول اقتصادی در استان بهره گیری می کنیم و هیچ مانعی نمی تواند ما را از دست یابی به این هدف ارزشمند و ضروری در زندگی امروز مردم بازدارد.همه باید برای این هدف بزرگ، متحد باشیم.

حسینی پور، با اشاره به این که تاریخ نسبت به ما قضاوت خواهد کرد و نمی توانیم از این موضوع بگذریم، اظهار کرد: صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان مساله بسیار مهمی است که در دنیا دیگر به عنوان یک مشکل مطرح نیست. نباید اجازه بدهیم صدور مجوزها در پیچ و خم اداری گیر کند و شرکت های دانش بنیان به استان دیگری بروند.

استاندار، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ گرایش ما در استان باید برنامه محوری باشد متاسفانه برنامه در استان مازندران که این همه دانشمند و مدیران ارشد در سطح ملی دارد قابل دفاع نبود. سند آمایش و اسناد بالادستی در استان وجود دارد اما در سیاست های اجرایی دستگاه های مختلف هیچ هژمونی مشخصی ندیدیم و مدیران ما در زیرمجموعه های خودشان داشبورد نظارتی ندارند و باید به سمت سیستم نظارتی دانش بنیان برویم.

وی یادآور شد: نیازمند خانه تکانی اساسی در سیستم مدیریتی استان هستیم. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید بصورت مدون بودجه ریزی کند تا سره از ناسره مشخص شود که چه دستگاه هایی کار می کنند و دستگاه های اجرایی براساس زمان بندی مشخص گزارش دهند و علت عدم پیشرفت باید مشخص شود.

استاندار مازندران، افزود: همه دستگاه ها باید در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ گزارش بدهند که چه اقداماتی انجام دادند و چه موانعی را برداشتند و چه گره ای را از کار استان باز کردند. یکی از مهم ترین موانع در توسعه استان موضوع مجوزهاست و باید پنجره واحدی برای صدور همه مجوزها ایجاد شود و سرمایه گذاران نباید در پیچ و خم ادارات قرار بگیرند و با سرمایه گذار باید با احترام رفتار کرد.

سید محمود حسینی پور، تصریح کرد: برنامه مفصلی برای معادن استان داریم. فعلا صدور هرگونه مجوز برای معادن ممنوع است و طرح جامعی برای معادن در دستور کار داریم.

استاندار با اشاره به این که بزرگترین محور رشد اقتصادی استان معادن خاص می باشد که البته با همکاری یک گروه مطالعاتی معادن ویژه ای را در استان شناسایی نمودیم که می تواند تحول شگرفی را در استان ایجاد کند، اظهار داشت: با مجموعه ای از هلدینگ شستا و شرکت های روسی جهت احداث پتروشیمی و پالایشگاه در مازندران به توافق رسیدیم که می تواند انقلابی در اقتصاد مازندران ایجاد کند که این توافق مهم با کشور روسیه بزودی نهایی می شود.

وی تاکید کرد: تولیدات دانش بنیان در موضوعات کشاورزی باید خارج از نوبت در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد و شرکت هایی که تقاضای مجوز دادند باید به سرعت رسیدگی شود و در سازمان جهاد کشاورزی کارگروه ویژه دانش بنیان با مشارکت دانشگاه های کشاورزی تشکیل شود و در اسرع وقت تشکیل جلسات عملیاتی بدهند تا شاهد تحول در امر کشاورزی استان باشیم./ایرنا