تجلیل از ۱۴۰ فرزند شهید همزمان با هفته بزرگداشت شهدا در مازندران

حرف آنلاین:مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ماتجلیل از ۱۴۰ فرزند شاهد همزمان با هفته بزرگداشت شهدا در مازندران گفت: دهم تا ۲۲ اسفند ماه همزمان با بزرگداشت روز شهدا در کنار اجرای برنامه‌های متنوع، از ۱۴۰ فرزند شهید و جانباز شهید در مازندران تجلیل خواهیم کرد. سعید کهن سال در نشست خبری به‌مناسبت ۲۲ […]

حرف آنلاین:مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ماتجلیل از ۱۴۰ فرزند شاهد همزمان با هفته بزرگداشت شهدا در مازندران گفت: دهم تا ۲۲ اسفند ماه همزمان با بزرگداشت روز شهدا در کنار اجرای برنامه‌های متنوع، از ۱۴۰ فرزند شهید و جانباز شهید در مازندران تجلیل خواهیم کرد.


سعید کهن سال در نشست خبری به‌مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: در این دستگاه معنوی عادی‌نگاری مفهومی ندارد و دارای راهبردهایی است که البته ۷۰ درصد سیاست‌های راهبردی مدیران با شکست مواجه شد علتش هم این است که پیوست عملیاتی برایش تعریف نشد.
وی با تاکید بر لزوم داشتن نگاهی تحولی، افزود: توجه به ظرفیت‌یابی در این راستا ضروری است که مقدمه آن ظرفیت‌سازی است، از این رو جای خالی نگاه مطالبه‌گری در بخش قوانین عقب‌مانده در حوزه ایثارگری احساس شد.
کهن سال تصریح کرد: ما نگاه به فرصت‌ها و برنامه‌هایی که در استان وجود دارد را در دستور کار قرار دادیم، همچون وجود گروههای جهادی که در زمان بحران به داد مردم رسید از این رو بنده معتقدم که ایجاد ساختار مویرگی در تشکل ایثارگری ضرورت دارد.
مدیرکل بنیاد شهید مازندران یادآور شد: برنامه‌های اختصاصی همچون برگزاری نشست‌های متعدد با بازنشستگان و تشکل‌های ایثارگری، بهره بردن از نبوغ کارگروه‌های ایجاد اشتغال و غیره تا ۱۵ فررودین ماه در راستای تبیین برنامه ها در دستور کار قرار دادیم و پس از آن برنامه‌های عملی آغاز خواهد شد.
این مسئول همچنین اعلام کرد: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ هشت درصد ساماندهی گلزار شهدا انجام شد ولی در طی ۱۴۰۰، این عدد به ۲۹ درصد رسید، ما نگاهمان باید تحولی و اقدامات قابل لمس باشد از این رو کارگروه‌های مختلفی با هدف تبدیل وضعیت‌ها براساس قانون و رسیدگی به مشکلات دیگر جامعه ایثارگران و شهدا تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه هم‌افزایی با سایر نهادها در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: هیچ نیکی‌ای بالاتر از نیکی در حوزه شهید و شهادت نیست، در بحث جهاد تبیین همه ما مسئول هستیم، مردم به شهدا علاقه‌مند هستند و کسی نمیتواند کارکرد این حوزه را انکار کند.
کهن سال با اشاره به جزییاتی از برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا، عنوان کرد: امسال تمام پرچم‌های مزار مطهر شهدا تعویض شد، زنگ شهید هر ساله نواخته می‌شود، ارسال پیامک صوتی در سایت شهدا و ایثارگران، اعزام خانواده‌های شاهد و جانبازان به مشهد مقدس، اجرای طرح سپاس (دیدار با خانواده شهدا)، مزین کردن ادارات به تصاویر شهدا با هدف تقرب‌جویی، عیادت از والدین شهدا در بیمارستان‌ها، تجلیل از ۱۴۰ فرزند شهید و جانباز شهید در بنیاد شهید و ایثارگران مازندران، برگزاری جشن تولد شهدا در برخی از شهرستانها، اهدای هدیه به خانواده شهدایی که از دهم الی ۲۲ اسفند ماه به مقام شهادت رسیدند، برگزاری کنگره ملی شوق دوباره، کاشت ۱۰ هزار و ۴۰۰ نهال به نیت شهدا، اجرای نمایشنامه در حوزه هنری ساری، تولید و پخش تیزر، عطرافشانی گلزار شهدا، فعالیت در فضای مجازی، افتتاح گلزار شهدا در سطح استان و غیره از جمله برنامه‌های دیگر ماست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران ادامه داد: در بنیاد شهید مازندران در مجموع ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار و ۲۲۴ جانباز و ۲ هزار و ۶۱ نفر آزاده داریم.
این مسئول اضافه کرد: در مجموع ۷ هزار و ۲۲۱ نفر بیکار از جامعه ایثارگری و جانبازان ۲۵ درصد به بالا داریم که ۶۷۱ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار بودند که باید تعیین و تکلیف شوند، ۴۰۰ نفر در آزمون بند (چ) ماده ۷۸ شرکت کردند که ۲۳۲ نفر به‌جز ۱۰ نفر جذب شدند که پیگیر آن هستیم.
وی با بیان اینکه از ۱۰ هزار و ۲۲۷ مزار شهید ۶۳/۳ درصد آن ساماندهی شد، عنوان کرد: ‌۲ هزار و ۹۴۹ مزار باقی مانده که نیاز به صرف مبلغ ۳۵ میلیارد تومان دارد، از سفر معاون ریاست جمهوری ۶ میلیارد تومان منهای اعتباراتی که از سازمان تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای دریافت کردیم و در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه در این بخش برای سال آینده درنظر گرفته شد.
کهن سال همچنین خاطرنشان کرد: بنیاد مسئولیت پیگیری مسائل را دارد، در بحث تبدیل وضعیت هم به‌طور جدی پیگیر هستیم. در حوزه درمان خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید قانون گفته که ۱۰۰ درصد هزینه درمانی بر عهده دولت است، ما الان در بحث پرداختی‌های بیمه مقداری تاخیر داریم که در حال انجام است.