تجلیل از یک هنرمند در آمل

حرف آنلاین: همایش نکوداشت «اسماعیل پرقوه» هنرمند نام‌آشنای موسیقی، تئاتر، بازیگری و خوشنویسی شمال کشور  برگزار شد. در این همایش چهره‌های هنری نام‌آشنای کشور و استان مازندران به چشم می‌آمدند که حسن فدائیان خواننده نامی کشورمان نمونه‌ای از آنها بود. استاد اسماعیل پرقوه سال 1330 در درگز خراسان رضوی متولد شد و تحصیلات خود را […]

حرف آنلاین:

همایش نکوداشت «اسماعیل پرقوه» هنرمند نام‌آشنای موسیقی، تئاتر، بازیگری و خوشنویسی شمال کشور  برگزار شد.

در این همایش چهره‌های هنری نام‌آشنای کشور و استان مازندران به چشم می‌آمدند که حسن فدائیان خواننده نامی کشورمان نمونه‌ای از آنها بود.

استاد اسماعیل پرقوه سال 1330 در درگز خراسان رضوی متولد شد و تحصیلات خود را در رشته هنر دانشگاه تهران و مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ملی ایران به پایان رساند و پس از آن در هنرستان‌ها و مراکز تربیت معلم تدریس می‌کرد.

این هنرمند نام‌آشنای شمال کشور چهار دهه از 63 سال عمر خود را معلمی کرد و شاگرد چهره‌های بزرگی همانند پرویز پرستویی، محسن صادقی و محسن شایان‌فر بوده و در رشته‌های خوشنویسی، تئاتر، بازیگری فعالیت داشته و حتی با همکاری با مرحوم حسین پناهی در سریال «حامی و کامی» نقش‌آفرینی داشت.

استاد پرقوه ساز تخصصی‌اش را ویلن می‌داند و در نواختن سنتور و قره‌نی بسیار توانمند است.

بسیاری از فعالان عرصه موسیقی و نوازندگی در شمال کشور که در گروه‌های متعدد کشوری فعالیت دارند از شاگردان استاد پرقوه بودند.

تاسیس گروه موسیقی چنگ در سال 1365 و گروه سرنا از دیگر فعالیت‌های این هنرمند نام‌آشنای شمال کشور بوده و از سال 1378 با تاسیس آموزشگاه حنانه، رهبر و آهنگساز بسیاری از ارکسترهای سطح کشور بوده است.

شعرخوانی، اجرای موسیقی اصفهان، دشتی، چهارگاه و تصنیف تر دیگ برنامه‌های متنوع همیش نکوداشت استاد اسماعیل پرقوه بوده است.

از دیگر برنامه‌های جذاب این همایش که با استقبال پرشور هنرمندان و مردم همراه بود دونوازی ویولن و پیانو توسط استاد پرقوه و فرزندش میلاد پرقوه یکی از نوازندگان برجسته مازندران بود.