تامین منابع مالی ساخت ۲۰ هزار خانه در مازندران

حرف آنلاین: معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی با همکاری بانک‌های عامل برای ساخت ۲۰ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران تامین شده است. سید عباس رهگشای طی گفت‌وگویی افزود: هشت بانک عامل در مازندران پرداخت اعطای تسهیلات به متقاضیان […]

حرف آنلاین: معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی با همکاری بانک‌های عامل برای ساخت ۲۰ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران تامین شده است.

سید عباس رهگشای طی گفت‌وگویی افزود: هشت بانک عامل در مازندران پرداخت اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را برعهده دارند و بزودی روند پرداخت وام‌های ۳۵۰ میلیون تومانی برای شهروندان ساروی و ۳۰۰ میلیون تومانی برای شهروندان دیگر شهرهای مازندران با کارمزد ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که برای ساخت ۱۵۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مازندران طی چهارسال حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی بانکی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: روند تامین این منابع طبق برنامه‌ریزی‌ و زمان‌بندی، وزارت راه و شهرسازی در دست اجرا است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران از نام نویسی بیش از ۸۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت : متقاضیان تا ۱۵ اسفند امسال فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir در این طرح ثبت نام کنند.

رهگشای با اظهار این که تاکنون صلاحیت ۶۵ هزار نفر از مجموع نام‌نویسی کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان بررسی شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۳۷ هزار نفر واجد شرایط برای ورود به مرحله بعدی طرح نهضت ملی مسکن یعنی معرفی به بانک برای اعطای تسهیلات شدند.

وی علت مهم احراز نشدن صلاحیت ۲۸ هزار نفری را که در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند ، برخوردار نبودن شرایط سابقه پنج سال سکونت در شهر منتخب و داشتن ملک خصوصی اعلام کرد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به نام‌نویسی مردان مجرد ۲۳ و بالاتر در طرح نهضت ملی مسکن در مازندران گفت: از مجموع ۸۵ هزار نفری که تاکنون در استان در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان مردان مجرد ۲۳ سال و بالاتر هستند که در زمان تحویل خانه، این افراد باید متاهل شده باشند در غیر این صورت قیمت خانه ساخته شده طبق کارشناسی روز برای متقاضیان محاسبه می‌شود./ایرنا