تأثیر مثبت برگزاری لیگ در چرخه انتخابی تیم ملی

سرمربی تیم کشتی فرنگی فولادین ذوب آمل معتقد است برگزاری لیگ برای اجرای چرخه انتخابی تیم ملی کاملاً لازم و مؤثر خواهد بود. پس از نشست نمایندگان تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور که با حضور علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد، حاضرین به […]

سرمربی تیم کشتی فرنگی فولادین ذوب آمل معتقد است برگزاری لیگ برای اجرای چرخه انتخابی تیم ملی کاملاً لازم و مؤثر خواهد بود. پس از نشست نمایندگان تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور که با حضور علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد، حاضرین به توافق رسیدند تا رقابت‌های نیمه نهایی لیگ برتر صبح روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه و رقابت‌های رده بندی و فینال نیز عصر همان روز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شود.
بدین ترتیب ابتدا تیم‌های فولادین ذوب آمل و امیدهای لرستان و سپس تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سیناصنعت ایذه در مرحله نیمه نهایی به میدان می‌روند و تیم‌های برنده نیز راهی دیدار فینال و تیم‌های بازنده نیز راهی دیدار رده بندی خواهند شد.
در همین راستا حسن حسین زاده سرمربی تیم فولادین ذوب آمل که تیمش به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی صعود کرده گفت: لیگ هم از لحاظ مالی و از لحاظ رشد استعداد کشتی‌گیران لازم است و آنهایی که نمی‌توانند به تورنمنت‌ها بروند، در این مسابقات فرصت این را دارند که خود را نشان دهند.مربی اسبق تیم کشتی فرنگی جوانان تصریح کرد: این هنر فدراسیون است که لیگ را دوباره به راه انداخت. بعد از مدت‌ها لیگی داریم که در کشتی فرنگی ۱۶ تیم حاضر می‌شوند و در این شرایط سخت کرونایی فدراسیون به خوبی لیگ را برگزار کرد.وی افزود: کاش شرایط طوری بود که لیگ در مدت زمان بیشتری برگزار می‌شد. در این زمان کم، کار مربیان سخت‌تر شده چون باید کشتی گیر را در زمان کوتاهی در بهترین شرایط ایده آل نگه دارد.حسین زاده در پایان گفت: به دلیل برگزاری مسابقات ارتش‌های جهان و امیدهای جهان تمامی کشتی گیران خود را در اختیار نداشتیم اما با توجه به برگزاری این پیکارها مطمئناً در فینال می‌توانیم از تمامی مهره‌ها استفاده کرده و قهرمان لیگ شویم.