بیکاری 60درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران

حرف آنلاین/در حالی که بر طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان مازندران به ۵.۱ درصد کاهش یافته است و مازندران به رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری رسیده، آمارها نشان می دهد که 60درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان بیکار هستند.

حرف آنلاین/ در حالی که بر طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان مازندران به ۵.۱ درصد کاهش یافته است و مازندران به رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری رسیده، آمارها نشان می دهد که 60درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان بیکار هستند.

به گزارش حرف، استاندار مازندران با اعلام این خبر که نگرانی نسبت بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی این استان در مقایسه با میانگین کشوری وجود دارد، گفت که هم اکنون ۶۰ درصد بیکاران این استان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند.

سیدمحمود حسینی پور در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول، میانگین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور را ۴۰ درصد اعلام کرده و افزوده: این امر بیانگر این است که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه تعدد دانشگاه های دولتی در مازندران به هیچ عنوان مفید فایده نبوده است، خاطرنشان کرده: این امر باعث شد همه رتبه دانشگاه این استان در مقایسه با دانشگاه های ملی کاهش یابد و هم اینکه در مدیریت دانشگاه ها نیز دچار مشکلاتی شده ایم.