بیشترین تلفات ‌حوادث رانندگی مازندران در کدام شهرها است؟

حرف آنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شهرهای آمل، بابل و ساری بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در استان به خود اختصاص داد. علی عباسی در سمینار بررسی عوامل دخیل در بروز و پیش‌گیری از حوادث رانندگی که در مجتمع فرهنکی آموزشی وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی قانونی به‌طور رسمی از […]

حرف آنلاین:

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شهرهای آمل، بابل و ساری بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در استان به خود اختصاص داد.

علی عباسی در سمینار بررسی عوامل دخیل در بروز و پیش‌گیری از حوادث رانندگی که در مجتمع فرهنکی آموزشی وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی قانونی به‌طور رسمی از سال 77 وارد آمار فوتی ناشی از حوادث رانندگی شد.

وی با اشاره به اینکه در دهه 80، 241 هزار نفر در حادثه رانندگی فوت کردند، افزود: این آمارهای نشان می‌دهد هر دو سال به اندازه زلزله بم فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داریم.

این مسئول تصریح کرد: آمار فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران نشان می‌دهد هر سال یک روستای 750 نفری خالی از سکنه می‌شود.

عباسی آمار سنی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور را 36 سال و در مازندران 41 سال عنوان کرد و ادامه داد: مازندران و گیلان از استان‌هایی هستند که مسن‌ترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را به‌خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: مازندران از لحاظ فوتی ناشی از تصادفات رانندگی رتبه هفتم در سطح کشور را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در 10 ماه امسال را 636 نفر عنوان کرد و گفت: از کل کشته شده‌ها 129 نفر زن، 507 نفر مرد که 196 نفر مجرد و 440 نفر نیز متاهل بودند.

عباسی با اشاره به اینکه از متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی 54 نفر عابر زن، 154 نفر عابر مرد بودند، افزود: در 10 ماه امسال پنج زن و 139 مرد با موتورسیکلت تصادف کردند که منجر به مرگ شد.

وی سن متوفیان را در کل تصادفات 152 نفر بالای 61 سال دانست و یادآور شد: نوع ماشین برخورد با عابر شامل 23 مورد با کامیون، شش مورد وانت، 16 مورد نیسان، 10 مورد سایر سواری، 31 مورد خودروی پارس، 48 مورد پراید، 9 مورد خودروی 206، 30 مورد خودروی پژو 405 و 25 مورد سایر موارد بررسی شد.

عباسی میزان تحصیلات را در تصادفات رانندگی موثر دانست و اظهار کرد: از کل تصادفات انجام شده که منجر به مرگ شد 13 مورد فوق‌لیسانس، 24 لیسانس، 10 فوق‌دیپلم، 14 دانشجو، 117 دیپلم، 62 با تحصیلات دبیرستانی، 127 راهنمایی، 123 مورد ابتدایی و 146 مورد بی‌سواد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه شهرهای آمل، بابل و ساری بیشترین فوتی ناشی از حوادث رانندگی را در استان به خود اختصاص داده است، افزود: شکستگی، وارد کردن زخم و جرح، تصادفات ساختگی، سقط جنین و شکستگی دندان از موضوعاتی است که برخی جاعلان بدون تطابق با صحنه تصادف به پزشکی قانونی مراجعه و قصد اختلاس از شرکت‌های بیمه‌ای را دارند.

وی در پایان گفت: هوشیاری پلیس در هنگام مشاهده صحنه تصادف به‌درستی می‌تواند ساختگی بودن کروکی را مشخص کند./فارس