بیرانوند بازهم در نقش «سوپرمن»

درخشش بیرانوند در مهار ضربه پنالتی کاپیتان تیم ملی عمان در دقیقه 2 بازی و پیروزی ایران همچنان در رسانه ها بازتاب داشته است. به گزارش فارس، در اوایل بازی و در دقیقه یک خطای مجید حسینی بر روی بازیکن عمان یک پنالتی را برای عمانی ها به ارمغان آورد اما علیرضا بیرانوند موفق شد […]

2

درخشش بیرانوند در مهار ضربه پنالتی کاپیتان تیم ملی عمان در دقیقه 2 بازی و پیروزی ایران همچنان در رسانه ها بازتاب داشته است.

به گزارش فارس، در اوایل بازی و در دقیقه یک خطای مجید حسینی بر روی بازیکن عمان یک پنالتی را برای عمانی ها به ارمغان آورد اما علیرضا بیرانوند موفق شد ضربه المهاجری کاپیتان تیم رقیب را با واکنشی سریع  و درخشان دفع کند.

برد تیم ملی ایران و مهار ضربه پنالتی مهاجری مورد توجه رسانه ها واقع شده است و اسپورت 360 که پیش از این بیرانوند را برترین بازیکن بازی گذشته اعلام کرده بود به تمجید از وی پرداخت.این رسانه نوشت: بیرانوند با مهار پنالتی بازیکن عمان در دقیقه 2 باردیگر خود را به عنوان یک «سوپرمن» نشان داد. دروازه ایران مقابل پنالتی المهاجری به درستی در جهت ضربه حرکت کرد و این توپ را مهار کرد تا ایران در نهایت با دو گل پیروز میدان لقب بگیرد.

همچنین این سایت اشاره ای به این موضوع داشته که علیرضا بیرانوند بدون شک یکی از برترین بازیکنان برای کسب جایزه برترین بازیکن آسیا بوده و پس از اینکه این اتفاق از سوی AFC رخ نداده، هواداران ایران از این موضوع خشمگین شدند.

عملکرد خوب بیرانوند در پرسپولیس و بازی های جام جهانی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال و رسیدن این درخشش در جام ملت ها هم موردی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

صفحه رسمی فیفا نیز با انعکاس مهار پنالتی کاپیتان عمان توسط علیرضا بیرانوند، یاد کریستیانو رونالدو را زنده کرد!

صفحه رسمی فیفا با انعکاس مهار پنالتی کاپیتان عمان توسط بیرانوند و اشاره به اتفاقات بازی ایران و پرتغال در جام جهانی، نوشت: «کاپیتان های مختلف، نتیجه یکسان. رونالدو تنها بازیکنی نیست که پنالتی او توسط علیرضا بیرانوند مهار شده است. احمد المهاجری کاپیتان عمان هم نتوانست پنالتی خود را مقابل بیرانوند به گل تبدیل کند.»

*توضیحات بیرانوند درباره پنالتی و کمک سردار آزمون

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران گفت: سردار برای تصمیمی که گرفته بودم به من کمک کرد.

علیرضا بیرانوند درباره پیروزی 2 بر صفر تیم ملی ایران مقابل عمان در جام ملت‌های آسیا, گفت: بابت این پیروزی باید به همه مردم عزیز به بازیکنان تیم و کادر فنی تبریک بگویم. خیلی خوشحالم که تیم ملی هیچ گلی تاکنون دریافت نکرده و این سهم تیم ملی ایران است. اگر قرار است بازیکنی بهترین بازیکن باشد آن تیم ایران است که بهترین بازیکن جام است, چون واقعا تیم یکدست و یک دلی داریم.

دروازه‌بان تیم ملی ایران درباره اینکه به لژیونر شدن چقدر فکر می‌کند, تصریح کرد: الان فقط به دنبال قهرمانی ایران هستیم و می‌خواهم بعد از 43 سال قهرمان شویم.بیرانوند درباره مهار ضربه پنالتی بازیکن عمان اظهار داشت: واقعاً این پنالتی بی‌موقع بود و این اولین توپی بود که به دست من برخورد می‌کرد اما من دروازه‌بان هستم و باید بازیکنان حریف را آنالیز و ارسال‌ها و جاگیری‌های آنها را تصویر‌سازی کنم. خداراشکر با کمک مربی دروازه‌بان‌ها این کار را انجام داده‌ام. چون بازی‌ها تک حذفی شده الان بیشتر روی پنالتی‌زن‌ها تمرکز می‌کنم و برای این بازی‌ هم واقعاً بازیکنان عمان را آنالیز کرده بودم.

بیرانوند درباره اینکه سردار آزمون نیز برای جهت ضربه پنالتی به او کمک کرده بود, گفت: سردار برای تصمیمی که گرفته بودم به من کمک کرد چون خودم تصمیم گرفته و دیده بودم که کاپیتان‌ عمان پنالتی قبلی‌اش را نیز همین سمت زده بود. زمانی که سردار هم آن سمت را به من اشاره کرد, مطمئن شدم و به همان سمت حرکت کردم.

بیرانوند در خصوص اینکه رسانه‌های خارجی دروازه‌بانان مطرح دنیا را به چالش پرتاب توپ با دست دعوت کرده‌اند, گفت: سایت‌های معتبری این موضوع را کار کرده بودند و برای من جالب بود و این افتخار بزرگی برای من است. خداوند نعمت بزرگی به من داده و خیلی دوست دارم که بتوانم پاس گل  بدهم. در بازی عراق توپ را دوبار بلند فرستادم اما گل نشد و الان دیگر همه این موضوع را فهمیده‌اند.

 

بیرانوند راجع به اینکه رسانه‌های عربی از پرتاب توپ با مشت از سوی او خبر داده بودند, گفت: خیلی دوست دارم این کار را انجام دهم اما زمانی این کار را خواهم کرد که تیم چند گل جلو باشد و خللی در تیم به وجود نیاید.