معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران؛

به نخبگان مازندرانی میدان می‌دهیم

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران گفت: راهکارهایی برای بهره‌مندی از نفوذ جامعه نخبه و قشر تحصیل‌کرده مازندران در حل مسائل اساسی استان تدوین و نشست‌های اندیشه‌ورزی را فعال خواهیم کرد.

حرف آنلاین: روح الله سلگی در دیدار با جمعی از نخبگان برتر استان مازندران، اظهار کرد: نخبگان نباید خود را جدای از جامعه و دولت بدانند و این گسست و فاصله اجتماعی که میان دولت و نخبگان به وجود آمده با تکرار چنین جلساتی قابل حل است.

وی با بیان اینکه ما باید از وجود نخبگان در جایگاه هایی که توان همکاری و قدرت تاثیرگذاری دارند استفاده کنیم، افزود: حتما راهکارهایی برای بهره‌مندی از نفوذ جامعه نخبه و قشر تحصیل‌کرده مازندران در حل مسائل اساسی استان تدوین خواهیم کرد و نشست‌های اندیشه‌ورزی را در استان فعال خواهیم کرد.

نخبگان ضمن مهم و ضروری بودن ماهیت نخبگان در کنار مدیران و شناسایی نخبگان استان تاکید کرد: در آینده نزدیک با تشکیل حلقه وصلی از مدیران و نخبگان استان باید شرایطی را به‌وجود آوریم تا بتوانیم از نخبگان در عناوین مشاور و معاون در سطوح مختلف استانی در شهرهای مختلف استان از گلوگاه تا رامسر استفاده کنیم و قطعا در این مسیر باید نخبگان به میدان آمده و با عرضه توانایی‌ها و ارائه راهکارهای نوین به استقرار اهداف انقلاب و نظام اسلامی کمک کنند.

*نکته نظرات نخبگان حاضر در جلسه

در این جلسه، نخبگان با تاکید بر راهکاری برای جذب نخبگان و نادیده گرفته شدن جامعه نخبگانی در عرصه اجتماعی اشاره و نسبت به بی مهری های مدیران و مسئولان نسبت به قشر تحصیل‌کرده پرداختند.

همچنین به عقیده نخبگان برای رسیدن به توسعه و تعالی اجتماعی باید از ظرفیت‌های نخبگان و افراد شاخص و مستعد استفاده کنیم و با برپایی و استقرار فرهنگ شایسته سالاری در سطح کلان ملی و بکارگیری متخصصین و کارشناسان امر به آرمان شهر مورد نظر برسیم.

در بخش دیگری از دغدغه‌های نخبگان مطرح که در بخش نظام حل مسائل نیز نخبگان می توانند با نظریه‌های کارشناسی و قدرت حل مشکلات اساسی از قبیل مساله احداث سد فینسک و نیز طرح پتروشیمی میانکاله به مدد دولت آمده و در جهت تنویر افکار عمومی و اقناع جامعه بکوشند.

جوانان حاضر در این جلسه به موضوعیت مهاجرت نخبگان واکنش نشان داده و به سیل مهاجرت نخبگان در سال‌های گذشته که با افزایش بی‌شماری همراه بوده اشاره و تاکید کردند که اگر نسبت به جذب نخبگان همت نگماریم در آینده در حسرت بازگشت این خبرگان به میهن خواهیم سوخت.

گفتنی است که در این جلسه به موضوع جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی و مشکل اساتید حق التدریس پرداخته شد و حاضرین جلسه یادآور شدند که اساتید حق التدریس با صرف وقت و هزینه یکسان نسبت به سایر اعضای هیئت علمی از جایگاه پائینتری برخوردارند و بخشنامه‌های جذب نخبگان در دانشگاه‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود.