به‌فکر حرفه‌ای شدن شغل داوری باشیم

تنها داور مازندرانی حاضر در مسابقات جام جهانی کشتی کرمانشاه با بیان اینکه شغل داوری نباید به‌عنوان شغل افتخاری محسوب شود، گفت: در کشور ما شغل داوری یک شغل افتخاری محسوب می‌شود و اصلاً با نگرش حرفه‌ای به آن دیده نمی‌شود. نیما صادقی درباره حضورش در مسابقات جام جهانی کشتی کرمانشاه، اظهار کرد: خوشحالم که […]

تنها داور مازندرانی حاضر در مسابقات جام جهانی کشتی کرمانشاه با بیان اینکه شغل داوری نباید به‌عنوان شغل افتخاری محسوب شود، گفت: در کشور ما شغل داوری یک شغل افتخاری محسوب می‌شود و اصلاً با نگرش حرفه‌ای به آن دیده نمی‌شود.

نیما صادقی درباره حضورش در مسابقات جام جهانی کشتی کرمانشاه، اظهار کرد: خوشحالم که به نمایندگی از جامعه داوری مازندران در مسابقات جام جهانی قضاوت می‌کنم. وی افزود: در مازندران داوران بسیار خوبی در ورزش کشتی داریم که هر کدامشان می‌توانند در چنین مسابقاتی حضور داشته باشند و من هم همیشه به اینکه یک داور از مازندران هستم، به خود بالیده‌ام.

تنها داور مازندرانی حاضر در مسابقات جام جهانی کشتی کرمانشاه بیان کرد: با توجه به اهمیت مسابقات جام جهانی کرمانشاه و سطح بالای آن، تنها پنج داور از کشورمان در این پیکارها حضور دارند و بقیه از داوران برجسته اتحادیه جهانی کشتی از کشورهای دیگر هستند.

صادقی اضافه کرد: امیدوارم بتوانم با قضاوت‌های خود در این مسابقات، از جامعه داوری مازندران به‌خوبی دفاع کنم.

وی اظهار کرد: توجه ویژه مسؤولان کشتی به داوران این استان به‌ویژه داوران جوان سبب شده تا نسل خوبی از داوری در این استان پرورش داده شود و شک نکنید داوران جوان این استان در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

تنها داور مازندرانی حاضر در مسابقات جام جهانی کشتی کرمانشاه یادآور شد: در گذشته تعداد داوران بین‌المللی در استان بسیار کم بود که با پیگیری مسؤولان در هیأت کشتی و مصوب شدن قوانینی در شورای داوری، تعداد پنج سهمیه به داوران بین‌المللی این استان افزوده شده است.

صادقی با بیان اینکه شغل داوری نباید به‌عنوان شغل افتخاری محسوب شود، افزود: در کشور ما شغل داوری یک شغل افتخاری محسوب می‌شود و اصلاً با نگرش حرفه‌ای به آن دیده نمی‌شود، در صورتی می‌توان همانند کشورهای دیگر با یک برنامه‌ریزی درست و منسجم داوری را در ایران حرفه‌ای کرده و از قبال آن درآمدهای حرفه‌ای نیز داشته باشیم.

عضو شورای فنی داوری کشور با تشکر از توجه ویژه رسول خادم به داوران جوان، گفت: رئیس فدراسیون کشتی کشورمان نگاه خاصی به جامعه داوری داشته و بسیار خوش‌بین هستیم که با برنامه‌ریزی‌ها تا پایان المپیک 2020 بتوانیم یک مدرس در اتحادیه جهانی کشتی داشته باشیم.

صادقی در پایان با بیان اینکه هنوز هیچ داوری از مازندران در هیچ یک از ورزش‌ها نتوانسته است در المپیک حاضر شود، گفت: تاکنون با قضاوت در تورنمنت‌های معتبری همچون مسابقات جهانی بوداپست به تجربیات ارزنده‌ای دست یافتم و امیدوارم که بتوانم این سیر صعودی را ادامه داده و در آینده به‌عنوان نخستین داور مازندرانی در مسابقات المپیک حاضر شوم و پس از آن به مهم‌ترین هدفم که مدرسی در اتحادیه جهانی کشتی است، برسم.