بهره برداری بزرگترین مرکز پرورش زالو کشور در نوشهر

بزرگترین و مجهزترین مرکز پرورش زالو کشور در روستای حیرت بخش کجور نوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش حرف آنلاین؛ هادی مرسلی مدیرعامل و هیات مدیره این شرکت در کجور نوشهر گفت : تکثیر و پرورش زالوی طبی هیرودین اورینتالیس، استحصال و استخراج عصاره، آنزیم هیرودین و روغن و فرآورده های بیوتکنولوژی از زالو استحصال خون استریل دامی، با روش های نوین جهانی جهت تغذیه زالو، تولید کرم های آرایشی و بهداشتی و دارو های ژنریک، تولید و بسته بندی خاک استریل جهت پرورش زالو ، قرنطینه محصوالت تولیدی، پخش و توزیع و خرید، فروش و صادرات زالوی طبی و سایر محصولات وابسته از جمله فعالیت های این مرکز است.

وی با بیان اینکه مزرعه تکثیر و تولید زالو در روستای حیرت بخش کجور نوشهر در قالب شرکت کارا کارآفرینان ایده آل ایرانیان از جوانانی نخبه و با انگیزه قوی تشکیل شده است؛ افزود : در کنار همدلی ، همگرایی و با کارگیری اصول و فنون علمی تولید، تکثیر پرورش زالوی طبی را به شکلی نوین و براساس استانداردهای اروپایی و جهانی پایه ریزی شده است.

مرسلی خاطر نشان کرد : ظرفیت اسمی مزرعه پرورش طبی ما ۵۰۰ هزار قطعه زالو است ولی با سیستم های بیوتکنولوژی و پیاده سازی شده و کنترل شرایط محیطی ایده آل بر اساس یافته های علمی روز دنیا در یک دوره چهار ماهه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در تمامی دوره های یک سال توانایی تولید بین ۶ تا ۹ میلیون قطعه زالوی طبی را دارد.

هادی مرسلی با اشاره به توسعه گام های بعدی این مزرعه حمایت بیشتر مسوولان امر را خواستار شد وگفت : تاکنون حدود ۸۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است و برای تکمیل مراحل بعدی آن تا اردیبهشت ماه سال آینده حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

گفتنی است ؛ مرحله نخست این مزرعه تکثیر و پرورش زالو در بخش کجور نوشهر با ظرفیت تولید ۲۵ هزار قطعه در سال و با صرف حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و با اشتغالزایی ۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم امروز طی آیینی به بهره برداری رسید.