بهره برداری از مرکز کنترل عملیات هلال احمر مازندران در ساری

ساری-خبرنگار حرف/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بهره برداری از مرکز کنترل عملیات هلال احمر در ساری همزمان با هفته هلال احمر صورت می گیرد. مجتبی اکبری در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر در ساری با اشاره به اینکه 15 تا 21 اردیبهشت ماه به نام این جمعیت نامگذاری شده است و […]

1

ساری-خبرنگار حرف/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بهره برداری از مرکز کنترل عملیات هلال احمر در ساری همزمان با هفته هلال احمر صورت می گیرد.

مجتبی اکبری در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر در ساری با اشاره به اینکه 15 تا 21 اردیبهشت ماه به نام این جمعیت نامگذاری شده است و در میانه این هفته نیز روز جهانی صلیب سرخ گرامی داشته می شود، اظهار کرد: در این هفته مازندران در کنار تمام برنامه های خدمات رسانی برنامه های ویژه ای نیز تدارک دیده شده است.

وی با اعلام اینکه در مازندران در حوزه پروژه های امدادی و عمرانی اجرا شده برنامه های شاخصی تدارک دیده شده است،تصریح کرد: شاخص های اصلی در حوزه های زیرساختی، توسعه پایگاه های خدمات امداد و نجات در استان است، در این هفته پایگاه امداد و نجات شهری کوهستانی لیماکده رامسر به بهره برداری می رسد که این پروژه در کمتر از 6 ماه ساخته و دایر شده است، این محور از محورهای حادثه خیز غرب استان مازندران به شمار می رود که با راه اندازی این مرکز می توان امید به تدارک روزهای آرام و کم حادثه در منطقه داشت.

اکبری با اشاره به اینکه پایگاه امداد و نجات پلور در محور هراز نیز از مناطق پرحادثه و امدادی است که در هفته هلال احمر به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: این پایگاه به صورت ویژه احداث شده است، این محور نیاز به اسکان اضطراری در شرایط بحران دارد که دو طبقه برای این اسکان در این پایگاه در نظر گرفته شده و یک طبقه نیز به صورت مرکز آموزشی و تخصصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرکز کنترل عملیات استان مازندران نیز در هفته هلال احمر به بهره برداری می رسد، این مرکز در نقطه غیر از منطقه شهری در منطقه فرح آباد ساری ساخته شده است. مرکز امداد و نجات و کنترل عملیات در این منطقه مستقر شده است. تمامی حوزه های عملیاتی هلال احمر استان در این مرکز مستقر شده و در کنار مرکز امداد هوایی تدارک دیده شده است؛ همچنین پایگاه امداد و نجات جاده ای مرحوم بیژن دفتری از افتخارات استان مازندران نیز در این منطقه راه اندازی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران،با اعلام اینکه اردوهای جهادی و کاروان های سلامت نیز در طی این هفته در استان برگزار می شود اما اردوی جهادی منطقه‌ای در تنکابن برنامه ریزی شده است، گفت: تمامی این برنامه ها با محوریت امور داوطلبان صورت می گیرد، نمایشگاه عکس و توانمندی های جمعیت، چادرهای سلامت و فراخوان جذب داوطلبان و نیز قرعه کشی سفر کربلا برای داوطلبانی که در ایام نوروز بی منت فعالیت کردند نیز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز قریب به چهار هزار داوطلب در مازندران فعالیت کردند که در مقایسه با کل کشور، تقریبا یک پنجم اعضای جوانان داوطلب کشور در استان فعال بودند. با حضور این اعضا، حوادث در استان مازندران کاهش داشت و خانواده ها روزهای آرامی را سپری کردند.

اکبری عنوان کرد: مراحل تکمیلی نرم افزار امداد و نجات مازندران نیز انجام شده است و در سال گذشته نسخه اندروید این نرم افزار رونمایی شده و مراحل آزمایشی را سپری کرده است و نسخه آی اوس نیز آماده شده و تست اولیه را گذرانده است و در هفته هلال احمر در دسترس همگان قرار می گیرد و امیدواریم نسخه ملی آن نیز رونمایی شود.

وی از راه اندازی مرکز جامع توانبخشی شهرستان قائم شهر به عنوانی یکی از هشت مرکز جامع توانبخشی کشور در این هفته خبرداد و گفت: در این مرکز فعالیت های فیزیوتراپی، آموزشی و تخصصی به صورت گسترده صورت خواهد گرفت.