بهره‌مندی ۱۳ هزار خانوار مازندرانی از آب سالم در دهه فجر

حرف آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت که همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر امسال ۱۳ هزار و ۵۸۵ خانوار این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند. بهزاد برارزاده افزود که تامین آب آشامیدنی این خانوارها با افتتاح هشت طرح آبرسانی محقق می شود که برای اجرای آنها […]

حرف آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت که همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر امسال ۱۳ هزار و ۵۸۵ خانوار این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.


بهزاد برارزاده افزود که تامین آب آشامیدنی این خانوارها با افتتاح هشت طرح آبرسانی محقق می شود که برای اجرای آنها ۱۵۸ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال هزینه شده است.وی آبرسانی به روستای نیالای گلوگاه، فاز سه مجتمع آبرسانی ولامده نکاء، مجتمع آبرسانی معلم کلا ساری، تامین آب شرب سیمرغ، آبرسانی روستای بورخیل سوادکوه شمالی، آبرسانی روستای رمنت بابل، خط انتقال آب بابلسر و تامین آب شرب مرزن آباد را از طرح‌هایی عنوان کرد که همزمان با دهه فجر در مازندران به بهره‌برداری می‌رسند.
برارزاده اظهار داشت : برای بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، اصلاح و توسعه ۳۴ کیلومتر از شبکه توزیع، تجهیز و راه اندازی ۶ واحد ایستگاه پمپاژ آب، حفر و بازسازی پنج  حلقه چاه با آب‌دهی حدود یکصد لیتر در ثانیه، بهسازی یک دهنه چشمه با آب‌دهی ۲۰ لیتر در ثانیه ، احداث مخازن ذخیره به حجم بیش از هزار متر مکعب ،خرید و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور و احداث سامانه تصفیه حذف آهن -منگنز و کدورت آب انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران همچنین از آغاز عملیات اجرایی حفر سه حلقه چاه آب در دهه فجر امسال در شهرستان‌های نور و میاندرود خبر داد و میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای حفر و لوله گذاری این سه حلقه چاه را ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
برارزاده گفت که آب مورد نیاز مازندران از طریق ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه، رودخانه سردآبرود و همچنین بهره‌گیری از آب سد رجایی، البرز و میجران با ظرفیت تولید ۵۲۲ میلیون مترمکعب تامین می شود.وی با اظهار این که هم‌اکنون سالانه ۳۴۰ میلیون مترمکعب آب در مازندران تولید می‌شود افزود که از این مقدار ۲۲۰ میلیون مترمکعب آن مصرف می‌شود.
شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۵۶۵ هزار مشترک را زیرپوشش دارد. استان مازندران ۶۳ نقطه شهری و بیش از سه هزار روستا دارد. ۵۷ درصد از جمعیت استان در شهرها و بقیه در روستاها سکونت دارند.
طبق آمارهای رسمی در حال حاضر ۲ هزار و ۹۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار مازندران از آب آشامیدنی سالم برخوردارند که از این تعداد مدیریت آب یکهزار و ۶۵۷ روستا بر عهده شرکت آب و فاضلاب  است و بقیه به صورت هیات امنایی اداره می شوند./روابط عمومی