بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران از نعمت ارتباطات

حرف آنلاین: سرپرست مخابرات منطقه مازندران با بیان اینکه تعداد روستاهای زیر پوشش تلفن ثابت در سال ۱۳۵۷، ۷ روستا بود و اکنون به ۳هزار و ۱۰۴ روستا افزایش پیدا کرده است،گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران از نعمت ارتباطات بهره‌مند شدند. علی نوروزی طی گفت‌وگویی با تبریک ایام الله فرخنده دهه فجر انقلاب […]

حرف آنلاین: سرپرست مخابرات منطقه مازندران با بیان اینکه تعداد روستاهای زیر پوشش تلفن ثابت در سال ۱۳۵۷، ۷ روستا بود و اکنون به ۳هزار و ۱۰۴ روستا افزایش پیدا کرده است،گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران از نعمت ارتباطات بهره‌مند شدند.

علی نوروزی طی گفت‌وگویی با تبریک ایام الله فرخنده دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: پیشرفت در عرصه‌های مختلف مخابراتی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب است.

وی گفت: مخابـرات به عنوان یکی از درگاه‌های انتقال پیام و اطلاعات شناخته می‌شود و مجرایی را  میان دو یا چند نقطه فراهم کرده تا با فاصله کم یا زیاد در قالب سینگال ارتباط برقرار شود.

نورزی خاطرنشان کرد: پس از گذشت چهل و سه سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عرصه ارتباطات و مخابرات هم‌سو با سایر علوم و فناوری‌ها، یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی بود که توانست دستاوردهای قابل‌قبولی  به دست آورد.

سرپرست مخابرات منطقه مازندران تعداد تلفن‌های ثابت در سال ۱۳۵۷ را ۲۵ هزار خط عنوان و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ یک‌میلیون و ۴۸۵ هزار خط در کل استان مازندران فعال شد.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال ۱۳۵۷،  ۱.۴۵ بود و در حال حاضر به ۴۲.۴۰ رسیده  است.

نوروزی با بیان اینکه تعداد روستاهای زیرپوشش تلفن ثابت در سال ۱۳۵۷، ۷ روستا بوده و اکنون به ۳هزار و ۱۰۴ روستا افزایش پیدا کرده است، ابراز کرد: امروز تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت ارتباطات بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: مبلغ ریالی پروژه‌های انجام شده از اول انقلاب تاکنون به ۲ میلیارد و ۳۲۳ تومان افزایش یافت.

سرپرست مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اینکه ورود تکنولوژی adsl از سال ۱۳۷۸ با ۲۸۰ پورت شروع به‌کار کرد، گفت: این رهم هم اکنون به ۹۳۴ هزار پورت افزایش یافته است. ضریب نفوذ adsl در سال ۱۳۷۸ نیز سه صدم درصد بود و هم اکنون به ۳۷.۱۳ افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد روستاهای بهره مند از adsl در سال ۱۳۷۸ صفر و هم اکنون به ۲هزار و ۴۳۵ روستا افزایش یافته است. میزان سرمایه گذاری در حوزه adsl اینترنت هم ۱۵۱ میلیارد تومان است.

نوروزی با بیان اینکه تکنولوژی vdsl از سال ۱۳۹۵ وارد استان شده است، تصریح کرد: این تکنولوژی در ابتدا با  ۲هزار و ۸۶۴ پورت شروع و هم اکنون به ۱۴ هزار و ۷۴۵ پورت رسیده است.

سرپرست مخابرات منطقه مازندران مبلغ ریالی هزینه‌های انجام شده را ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ورود تکنولوژی ftth انتقال دیتا از بستر فیبر نوری به منازل در سال ۱۳۹۵ با ۲هزار و ۵۰۰ پورت شروع و هم اکنون به ۲۷هزار و ۴۱۰ پورت افزایش یافته است. مبلغ ریالی هزینه‌های انجام شده ۵۴ میلیارد تومان است.

نورزی ادامه داد: در حوزه تلفن همراه تعداد کل مشترکان از ۱۴ هزار و ۶۸۵ در سال ۱۳۵۷ به ۳ میلیون ۲۷۹ هزار و ۳۷۷ مشترک رسیده است. ضریب نفوذ تلفن همراه در سال ۱۳۷۵ از ۵۵ صدم درصد به ۷۲ درصد افزایش یافته است.

سرپرست مخابرات منطقه مازندران افزود: تکنولوژی‌های 2g 3g 4g جمعا  هزار و  ۲۸۶ سایت در استان مازندران مورد بهره‌برداری قرار گرفت، میزان کل سرمایه‌گذاری انجام شده در این حوزه ۳ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان است و میزان سرمایه‌گذاری در دست اقدام هزار و  ۸۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: مجموع هزینه‌های زیر ساختی در حوزه تلفن ثابت، دیتا و سیار به برکت انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون به ۸ میلیارد و ۱۲۵ تومان رسیده است./فارس