بهره‌مندی بیش از 43 هزار خانوار از طرحهای آبرسانی در دهه فجر 

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با اشاره به افتتاح و بهره برداری از پروژه های بخش آب و فاضلاب طی ایام مبارک فجر در استان ، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها 43500 خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند. به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، ذبیح الله ذاکری، با اعلام خبر بالا افزود: حفر، تجهیز […]

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با اشاره به افتتاح و بهره برداری از پروژه های بخش آب و فاضلاب طی ایام مبارک فجر در استان ، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها 43500 خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند.

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، ذبیح الله ذاکری، با اعلام خبر بالا افزود: حفر، تجهیز و خرید 4 حلقه چاه با آبدهی 100 لیتر در ثانیه، احداث 9500 متر خط انتقال آب ، بهسازی آبگیر یک دهنه چشمه با ظرفیت 150 تا 200 لیتر در ثانیه  بخشی از پروژه های قابل بهره برداری در این ایام است.

وی، از بهسازی و مهندسی مجدد 13 حلقه چاه در شهرهای استان مازندران با آبدهی 177 لیتر در ثانیه  خبر داد و تصریح کرد: ارتقا و توسعه آزمایشگاه آب وفاضلاب در  قائمشهر، احداث سامانه گندزدایی به روش هیپوکلریت سدیم در 5 شهر  و راه اندازی سامانه سنجش برخط کلر و کدورت در 20 شهر استان نیز درایام پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می شود.

ذاکری، با اشاره به احداث 2 باب مخزن بتنی به حجم 2500 متر مکعب و 2 ایستگاه پمپاژ آب به ظرفیت 32 لیتر در ثانیه، گفت: 34هزار متر اصلاح شبکه توزیع و 63هزار و 500 متر توسعه شبکه آبرسانی در شهرهای استان ، 1100 متر حصارکشی، 7900 متر محوطه سازی ، 105 متر اتاقک چاه  و احداث 1560 متر خط انتقال نیرو به قدرت 280 کیلووات در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی، ادامه داد: احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر (شهرک امام خمینی(ره) ) بهشهر در این ایام افتتاح و دو طرح احداث آب شیرین کن گلوگاه به ظرفیت 5450 متر مکعب در شبانه روز و مسکن مهر میارکلای ساری با حضور مسوولان کشوری و استانی در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، مجموع اعتبار هزینه شده برای افتتاح و یا بهره برداری از این پروژه ها را  273 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.