بهره‌مندی ۱۵۰۰ خانوار هلستان نوشهر از آب آشامیدنی سالم

حرف آنلاین: همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با بهره برداری از یک حلقه چاه در هلستان نوشهر ۱۵۰۰ خانوار این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

ابتدا آیت الله توکل طی سخنانی با گرامیداشت هفته دولت،شهیدان رجایی و باهنر را افتخاری برای مردم ایران خواند و گفت: از کارکنان شرکت آب و فاضلاب مازندران که در اجرای پروژه آبرسانی  هلستان نوشهر به مردم مجدانه تلاش کردند تا این پروژه در راستای رفع کمبود آب به ثمر بنشیند بسیار قدردانی و همه مسئولان را به برخورد گرم و محترمانه با مردم که ولی نعمت ما هستند توصیه می کنم.

در ادامه برارزاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، مازندران را استانی با خدمات دهی ملی خواند و اظهار داشت : بهره مندی استان مازندران از آبهای سطحی فقط ۱۲ درصد و میانگین کشوری ۵۳ درصد است بر این اساس آب آشامیدنی مردم استان از ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ دهنه چشمه تامین می شود.

صرف اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران افزود: مازندران به عنوان نگین سبزی است که علیرغم زیرساخت‌های تعبیه شده برای ۳ میلیون نفر به بیش از ۱۵ میلیون جمعیت بومی و گردشگر خدمات ارائه می دهد لذا ضروریست به استان مازندران به عنوان استانی ملی و ویژه توجه شود.

وی با اشاره به مشخصات پروژه آبرسانی هلستان نوشهر گفت: این پروژه با حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۱۵ لیتر در ثانیه به منظور افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب به ویژه در مواقع پیک مصرف با بهره مندی ۱۵۰۰ خانوار و صرف اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

در ادامه فرماندار نوشهر ،کمبود آب را یکی از دغدغه های مردم هلستان بیان کرد و گفت: بسیار خرسندیم که این دغدغه با تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب مرتفع شد و امیدواریم پروژه های آبرسانی بیشتری در سطح شهرستان نوشهر اجرایی شود.

گفتنی است؛ در این مراسم آیت الله توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مهندس برارزاده مدیر عامل آبفا ، دکتر زرودی فرماندار شهرستان نوشهر و جمعی از مسئولین و مردم هلستان حضور داشتند.