شهردار تنکابن در نشست خبری مطرح کرد؛

بهره‌بردادی از ۲۹ پروژه عمرانی در شهر تنکابن تا پایان ۱۴۰۱

حرف آنلاین : شهردار تنکابن از آغاز ۳۰ پروژه عمرانی تنکابن با بودجه ۸۰۰ میلیارد ریالی و بهره‌برداری ۲۹ پروژه تا پایان سال جاری در تنکابن خبر داد.

محمدابراهیم لاریجانی در نشست خبری، با بیان اینکه بودجه عمرانی شهرداری تنکابن در سال ۱۴۰۱،  ۸۰۰ میلیارد ریال بود، اظهار کرد: این بودجه در ۳۰ پروژه تعریف شد، از این تعداد انعقاد قرارداد ۲۴ پروژه انجام شد و پیمانکاران نیز تعیین شدند، ۶ پروژه هم در سامانه مناقصات قرار دارند.

وی افزود: پیش بینی میشود پایان مرداد ماه آغاز همه پروژه‌های عمرانی شهرداری تنکابن باشد که همه به‌جز پروژه دوساله سایت زباله تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید البته برخی‌ها تنها در یک فاز افتتاح خواهد شد.

لاریجانی همچنین از آغاز به‌کار مرکز ارتباطات ۱۳۷ شهرداری تنکابن در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: در پی این اقدام پاسخگویی به شهروندان به‌صورت شبانه‌روزی انجام خواهد شد، همچنین اپلیکیشنی نیز در این راستا ارائه خواهد شد، کارشناسان به‌صورت تخصصی در این مرکز حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طی حکم قضایی شهرداری تنکابن در پروژه سنگ چین ساحل دریای تختی محکوم شد از این رو جمع آوری سنگ‌چین‌ها بنا بر مصوبه شورا در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار تنکابن یادآور شد: ایرادات طرح چهار راه هفتم تیر به شورای ترافیک شهرستان جهت بازبینی ارسال شد اما در شورای ترافیک تایید نشد.

الکترونیکی کردن خدمات شهرداری تنکابن

این مسئول با بیان اینکه طرح الکترونیکی کردن خدمات شهرداری به صورت پیوسته در بخش‌های شهرداری در حال انجام است، گفت:طی روزهای آینده استفاده از کد #130*6655* برای پرداخت عوارض شهرداری امکان پذیر خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات سنگ فرش پل چشمه کیله عنوان کرد: پس از رایزنی های صورت گرفته،  بحث آسفالت مطرح شد و موضوع از طریق مصوبه شورای شهر به فرمانداری ارسال شد که در صورت موافقت میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

لاریجانی یادآور شد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهری با دستور فرماندار تنکابن به‌عنوان رئیس کارگروه انجام می‌شود، تاکنون بیش از ۲۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری شد.

این مسئول همچنین تصریح کرد: در سال گذشته ۲۳۰۰ نهال نارنج در سطح شهر کاشته شد و برای امسال نیز به همین اندازه ادامه خواهد داشت و شناسنامه‌دار کردن بهار نارنج در دستور کار قرار دارد.

بودجه آسفالت تنکابن به 10 میلیارد تومان افزایش یافت

وی با بیان اینکه در بحث آسفالت، در سال گذشته بودجه شهرداری ۵ میلیارد تومان بوده و امسال بودجه را به ۱۰ میلیارد تومان افزایش دادیم، اذعان داشت: شهر تنکابن ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت می‌خواهد و ما با این بودجه میتوانیم حدود ۵۰ هزار متر مربع از سطح شهر را آسفالت کنیم حدود کار تا چهار سال آینده تمام می‌شود اما باز تخریب می‌شود، بحث آسفالت در این شهر همیشگی است و  سالیانه نیاز به ۲۰ هزار متر مربع لکه‌گیری دارد.

لاریحانی از تدوین سند چشم انداز ۱۴ ساله تنکابن خبر داد و گفت: شاید در بخش‌هایی از سند هنوز  پختگی لازم وجود ندارد ولی اطلاعات خوبی توسط تیم راهبردی جمع شده، به یک برنامه تجمیعی ۱۰ساله که مغایر با اسناد بالادستی نباشد نیاز داریم.

ستاد تنکابن ۱۴۱۰ با قدرت کار خود را انجام می‌دهد

شهردار تنکابن تاکید کرد: ستاد تنکابن ۱۴۱۰ با قدرت کار خود را انجام می‌دهد و فقط دو مشاور غیر تنکابنی به ستاد وارد شدند که جایگزین نبوده بلکه کمک‌کننده هستند، پیش بینی می‌شود کار تدوین در شهریور ماه کار به نتیجه میرسد اگر نیاز به بازبینی باشد مراتب انجام میشود.

این مسئول علت عدم افتتاح مجتمع آدینه را نداشتن پایان کار بیان کرد و گفت: شهرداری تمامی املاک را با مجتمع آدینه تحویل گرفته است، اما آدینه باید پایان کار رای کمیسیون ماده پنج را بگیرد و مسیر خودش را طی می‌کند در حال حاضر ۱۴ ملک مجتمع در اختیار شهرداری است.