به‌دنبال اسطوره سازی در ساری نیستیم

حرف آنلاین: فرماندار ساری گفت: در این شهر به دنبال اسطوره سازی نیستیم اما می دانیم که مشکلات مرکز استان با همراهی و وحدت حل می شود.

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در محل رستوران حاج حسن ساری و در جمع خبرنگاران مرکز استان اظهار کرد: رسانه برای رسیدن به توسعه نقش اساسی دارد، انسان آزاد، نقاد و اهل مدارا از ضروریات هر جامعه است.

وی افزود: ساختار حکومتی مبتنی بر تفکیک قوا، پاسخگویی و مشارکت، در کنار فعالیت اصحاب رسانه موفق خواهد بود، ویژگی اصلی رسانه همه جا بودن است و این ویژگی انسان آزاده را تربیت می‌کند.

نوبخت خواستار توسعه همه جانبه شد یادآور شد: در شهرستان ساری با ۳ هزار و ۲۵۰ مساحت و ۶ بخش و جمعیت بیش از 300 هزار نفر باید سنت انتقاد سازنده را با نگاه مطالبه‌گر پایه ریزی کنیم ما به‌دنبال کرامت شهر هستیم، ما درب فرمانداری ساری را قفل نمیزنیم دنبال خصومت سیاسی هم نیستیم.

فرماندار ساری تاکید کرد: رسانه می‌تواند بازوی اصلی دولت باشد رسانه‌ها سیاست‌زده و سیاست‌زدا نیستند، بنای ما در فرمانداری ساری توجه به نخبگان دیروزیان، امروزیان و فردایمان است و گفتمان با آن‌ها در دستور کارمان قرار دارد‌.

این مسئول یادآور شد: اختناق و استبداد فکری در نظام اسلامی جایگاهی ندارد، سیاست جبر بی فایده است پس با سیاست جذب رفتار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پرورش انسان اهل گفت‌وگو باید در دستور کار قرار بگیرد، نخبگان را فرصت و غنیمت شمرد و گفت: در موضوعات مختلف اعم از توسعه، صلح و رفاه نخبگان نقش آفرین خواهند بود، دورهمی نخبگان خروجی خوبی خواهد داشت.

نوبخت با اشاره به حضور بیش از ۲۰۰ روزه‌اش در فرمانداری ساری، با ذکر این سوال که مسئله ساری چیست؟ عنوان کرد: مسئله ساری هم بختی است که لازمه آن همراهی است، ظرفیت‌های خفته معطل مانده که باید به طرق مختلف بیدار شوند، مشکل ساری تفاوت دیدگاه و معرفت‌ها نیست.

فرماندار ساری اعلام کرد: ۵۰۴ هزار و ۲۹۸ نفر ساروی همه پای نظام و انقلاب هستند اگر نقدی هم هست دلسوزانه است، اما برای رسیدن به مدینه فاضله باید از مدینه عاقله بگذریم، بهم خوردن تعلقات و منفعت در ساری مسئله‌ساز است، این گره‌ها باید در ساری باز شود.

این مسئول با اشاره به راه‌حل‌هایی برای توسعه ساری؛ عنوان کرد: سیستم اداری ما در شهر پر از هیجان است، مناسبات رفتاری و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی در مسیر درستی قرار ندارد، شلختگی زیاد است، مقاومت در مسیر توسعه وجود دارد، تا این گره‌ها باز نشود اتفاقی نمی افتد، ما به‌دنبال اسطوره سازی در ساری نیستیم.

وی ادامه داد: شهری که زنده است شهری است که فرهنگی است؛ ما باید در ساری خاطره‌ها را زنده کنیم، نباید اینها را لگدمال کرده و ندید بگیریم، رسانه نقش محوری در باز گردن گره‌های شهر ساری دارد.

نوبخت درباره وضعیت منابع آب ساری هشدار داد و اذعان داشت: منابع موجود آبی در ۲۰ هزار حلقه چاه و ۹۶ قطعه آب بندان در شهر ساري کافی نیست، فرمانداری برای این معضل پرونده تشکیل داده است‌ که‌ رفع آن بدون همدلی و هم‌پذیری ممکن نیست.

فرماندار ساری مبلغ بودجه ساری در ۱۴۰۱ را ۱۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد که در بین ۳۹ دستگاه توزیع شد و گفت: همچنین ۳۰۲ میلیارد تومان از سفر رییس جمهور تخصیص پیدا کرد و پروژه‌های شهر در حال اجراست‌.

گفتنی است؛ در این مراسم پیشکسوتان رسانه استان به سخنرانی و بیان مسائل و مشکلات خبرنگاران مرکز استان پرداختند و فرماندار ساری درباره کمک به رفع مسائل خبرنگاران اعلام آمادگی کرد.