بهترین شهر شمال برای مسافرت در زمستان

زمستان و سرمای هوا در همه جای ایران زیبایی های خاص خودش را دارد . مازندران هم که جای خود دارد .

 کوه های سپید و جنگل های برفی در کنار مناطق گردشگری که در این فصل می توان از زیبایی ها و جاذبه های آن استفاده کرد می تواند یکی از اصلی ترین تصمیم های مسافران برای سفر در زمستان به شمار روند . مازندران در زمستان خلوت تر از فصل های گرم سال بوده که شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و جاذبه های این خطه را در فصل زمستان از زاویه ای دیگر بنگرید . خوب است بدانید مازندران علاوه بر اینکه در فصل گرم سال جزو یکی از مهمترین مقاصد گردشگری به شمار می رود همچنین در فصل پاییز و  زمستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دیدن طبیعت در زمستان فرصتی برای مسافران است  تا با وجهی دیگر از شهرهای شمالی و جاذبه های آن که به‌غایت سحرانگیز و جادویی است، آشنا شوید!در این مطلب به معرفی بهترین شهر شمال برای مسافرت در زمستان می پردازیم .

 

پارک جنگلی کشپل نور

یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران در زمستان پارک جنگلی کشپل نور است. جنگلی با درختان سر به فلک کشیده که اگر کمی شانس با شما یار باشد میتوانید همزیستی درخت و برف را با هم به نظاره بنشینید . در زمستان این جنگل سفیدپوش با باران‌های گاه‌وبیگاه نیز لذت قدم‌زدن و خوردن چای داغ را دوچندان می‌کند. در این پارک به‌عنوان مقصد زمستانی می توانید با امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری که دارد حتی در روزهای برفی نیز با خیال راحت سفرکنید و از زیبایی های آن لذت ببرید .

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی در رامسر که لقب دالان بهشت را به خودش اختصاص داده است جاده ای زیبا از میان درختان سربه فلک کشیده عبور می کند که چشم هر بیننده ای را به خود مبهوت می کند .

این جنگل در فصل زمستان دمای بین ۶ تا ۷ درجه سانتیگراد دارد. بنابراین در فصل زمستان مقصد خوبی برای گردشگری است.

 

 پارک نمک آبرود

 پارک جنگلی در نمک آبرود یکی از زیباترین مناطق تفریحی در شهر نمک آبرود است که همزمان کوه،، دریا و جنگل را در خود جای داده است. این پارک جنگلی دارای هوای بسیار معتدلی است که حتی در فصل زمستان هم دمای بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد را به خود اختصاص داده است. این پارک به دلیل نزدیک بودن به جنگل و دریا در فصل زمستان از مناطق مناسب برای گردشگری محسوب می‌شود.

 جنگل توسکان

 جنگل توسکان گلستان در بین جنگل‌های موجود در خاورمیانه، جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. این جنگل دارای تراکم بسیار زیاد پوشش گیاهی از درختان افرا و توسکان است که زیبایی این جنگل را بسیار خیره‌کننده می‌کنند. این جنگل در بین رشته کوه‌های البرز واقع شده است. طبیعت بکر این جنگل باعث جذب توریست‌های زیادی از داخل و خارج کشور شده است.

 

جنگل لیلاکوه

منطقه ییلاقی لیلاکوه از خود شهر لنگرود سه کیلومتر فاصله دارد، برخی بومیان آن را با نام لیلی کوه خطاب می کنند، وجود جنگل های خارق العاده و سبز رنگ، باغ هایی از درختان پرتقال و مزارع کشاورزی چای در کنار برخی امکانات گردشگری و توریستی همچون کافه رستوران و سفره خانه های سنتی از ویژگی های این محل فوق طبیعی هستند.

 

نکاتی را که باید برای سفر در زمستان به شمال ایران در نظر بگیرید را به اختصار در ذیل می آوریم

برای رسیدن به مازندران باید از محورهای کوهستانی به این منطقه سفر کنید . به یاد داشته باشید که برای یک سفر زمستانی همواره باید مسیر ها و آب و هوا را در نظر بگیرید تا گرفتار طوفان و برف در این محور ها نشوید . همچنین رانندگی در زمستان به مهارت بیشتر و تجربه در این مسیر های خاص نیاز دارد . حرکت کردن ایمن در جاده‌های پر پیچ و خم شمال، آن هم در فصل زمستان، به دقت و تمرکز حواس زیادی نیاز دارد.

در اولین قدم باید به یاد داشته باشید که برای در امان ماندن از طوفان و برف باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشید . یادتان نرود قبل از حرکت حتما خودروی خود را از لحاظ فنی سرویس کنید . همچنین سیستم ایمنی ، ترمز ها ، لاستیک ها را به خوبی بررسی نمایید .

در این مسیر ها حتما  با سرعت مطمئن رانندگی کنید. رانندگی در مدت زمان کوتاه‌تر در زمستان، دو دلیل دارد؛ اول اینکه در زمستان ساعات کمتری، نور خورشید را در طول روز در اختیار دارید و رانندگی در زمستان ممکن است خسته‌کننده‌تر باشد. دوم اینکه یک روز 6 ساعته در جاده‌های زمستانی شمال، شما را وارد یک سیستم جدید آب و هوایی می‌کند که با انتظارات شما همسان نخواهد بود!

برای ترافیک جاده برنامه ریزی کنید . قبل از اینکه از مبدا خود به سمت مازندران حرکت کنید برنامه ترافیک جاده ای و محور های مواصلاتی را بررسی کنید و بهترین مسیر را برای رفتن به مازندران انتخاب کنید .

در مورد مقاصد گردشگری خود در این استان برنامه ریزی کنید . آیا می خواهید در فصل زمستان به پیست اسکی بروید و از جشنواره های زمستانی بازدید کنید یا در ویلای شمال بمانید و از باران و برف در بالکن ویلایتان لذت ببرید  . برای هر کدام از این برنامه ها باید وسایل مورد نیاز و پیش بینی آب و هوا را در نظر بگیرید .

برای رادیاتور خودرو حتما از ضد یخ استفاده کنید همچنین برای شیشه جلوی خودرو نیز از مایع یخ شکن استفاده کنید تا از یخ زدن کامل آن جلوگیری کنید . کابل شارژ باتری خودرو را به همراه داشته باشید تا در صورت ایجاد موارد اضطراری از آن استفاده کنید .