بهترین شهر شمال برای سفر در بهار

سفر در بهار همیشه یکی از بهترین لحظات برای مسافرت به شمال کشور می باشد که با رویش گیاهان تولد طبیعت را به زیبایی هرچه تمام تر در این منطقه شاهد خواهید بود .

در فروردین و اردیبهشت با خنکای مطلوب و تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به مازندران به شمار می رود . البته باید مسئله ترافیک تعطیلات و رزرو اقامتگاه ها را در نظر داشته باشید و برای سفر در بهار برنامه ریزی کاملی داشته باشید تا زمانی را از دست ندهید و بهترین استفاده را از سفر خود داشته باشید . در این فصل همه شهر های مازندران می توانند مقصد مناسبی برای سفر شما به این خطه باشند  . از رامسر زیبا گرفته تا نوشهر و چالوس و کلاردشت و سوادکوه زیبا  ، فقط باید مدنظر داشته باشید که امکان دارد در خرداد ماه کمی هوا رو به گرمی رفته و به شرجی هوا اضافه شود که برای مسافرانی که به این مسئله عادت ندارند رفتن به ارتفاعات و شهرهای مرتفع مانند کلاردشت و جواهرده ، شیخ موسی ، کیاسر ، دو هزار و سه هزار تنکابن پیشنهاد می شود .

در ادامه این مطلب چند شهر زیبا را برای سفر به مازندران به شما معرفی می کنیم .

سفر در بهار+مازندران

 

رامسر

رامسر که به عروس شهرهای مازندران معروف می باشد در غرب این استان واقع شده  و در صورت سفر زمینی می توانید از جاده چالوس به این شهر دسترسی پیدا کنید . همچنین می توانید با هواپیما نیز خود را به رامسر برسانید . رامسر در تمام فصل ها برای مسافران جذاب است . بهار در رامسر یکی از جذاب ترین لحظات را برای شما فراهم می کند . می توانید در این فصل با رزرو اقامتگاه یا هتل از جذابیت های این شهر در چند روز بازدید کنید بدون آنکه خسته شوید .

در این شهر می توانید از آب گرم های متعدد این شهر لذت ببرید و گردش در بلوار معلم رامسر را نیز در برنامه خود داشته باشید . همچنین بازدید از هتل قدیمی رامسر  و پلاژ تفریحی در کنار دریا نیز می تواند یکی دیگر از تفریحات شما در این سفر باشد . با رفتن به روستای جواهرده با آب و هوای خنک در فصل بهار دیگر نیازی به کولر ندارید و می توانید لذت قدم زدن در مه را به همراه استفاده از غذاهای محلی تجربه کنید . همچنین لذت تفریح از تله کابین رامسر را از دست ندهید و روزی شاد را در کنار خانواده از امکانات این مجموعه تفریحی تجربه کنید . در پایان سفر به رامسر نیز می توانید از جنگل صفارود با مناظر چشم نواز درختان تازه سبز شده لذت ببرید . از دیگر جاذبه های گردشگری رامسر نیز می توان به بازار محلی رامسر و کاخ مرمر، دریاچه قو، آبشار ایج، باغ ایرانی، ییلاق گرسماسر، غار یاغی لوکا، موزه عاج یا موزه مردم‌ شناسی، آبشار سیاسرت، آبشار ازارک، قلعه مارکوه دیدن کنید.

نور

شهر بعدی که شما می توانید در فصل بهار به آن سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید نور است . این شهر که جنگل و دریا و کوه را با هم دارد با جنگل معروف آن میزبان همیشگی مسافران است . آبگرم لاویج نیز در بهار تمام خستگی شما را بعد از سفر از تن می زداید  . همچنین در این مسیر می توانید از دریاچه الیمالات که در میان جنگل احاطه شده است بازدید کنید و خنکای آب را در فصل بهار تجربه کنید . آبشار آب پری هم از دیگر جاذبه های این شهر به شمار می رود که در این فصل می توانید از آن بازدید کنید . علاوه بر این‌ها دیدن مناطقی مانند کاخ تمیشان، آنتوان مقدس، رویان، روستای یوش، آبشار حرام او، فیل‌سنگی، آبشار ونوش، قلعه پولاد بلده و… در شهر نور خالی از لطف نیست.

 

ساری

ساری یکی از شهرهای مازندران است که در مرکز این استان قرار دارد و با جاذبه های مختلف  و تاریخی میزبان مسافران می باشد . شهر ساری در فصل بهار با آب و هوای مطلوب و معتدل مقصد گردشگری مناسبی برای مسافران به شمار رفته که با مراکز خرید بزرگ خود و هتل ها و اقامتگاه های متعدد می تواند به در برنامه سفر شما به این استان سرسبز قرار گیرد . جاذبه های تاریخی مانند خانه رمدانی از بناهای به‌جامانده از دوره قاجار، امامزاده عباس ساری که از شاهکارهای معماری قرن نهم هجری است، امامزاده یحیی ساری، مسجد جامع ساری که دمت آن به قرون اولیه پس از اسلام باز می‌گردد، برج رسکت، خانه کلبادی، عمارت فاضلی، مجموعه تاریخی فرح آباد، حمام وزیری، خانه سردار جلیل، برج سلطان زین‌ العابدین، شاطر گنبد که  متعلق به قرن نهم هجری قمری (عصر تیموریان) است ، از جمله دیدنی های تاریخی این شهر به شمار می روند .

همچنین جاذبه های طبیعی مانند چشمه‌های زیبای باداب سورت ،منطقه حفاظت شده دشت ناز ، دریاچه چورت، سد سلیمان تنگه، دریاچه الندان، آبشار بولا، بوستان نیلوفر آبی و پناهگاه حیات وحش سمسکنده از دیگر جاذبه های طبیعی شهر ساری برای بازدید علاقمندان می باشد .