برگزاری ۳ رویداد مهم کشتی در مازندران

بهار داغ کشتی در مازندران

حرف آنلاین: مازندران در روزهای بهاری پیش‌رو میزبان سه رویداد بین‌المللی کشتی در شهرستان‌های بهشهر، تنکابن و آمل‌ خواهد بود. اداره کل ورزش و جوانان و هیات کشتی استان مازندران روزهای پرتلاشی را برای آماده‌سازی این مسابقات دارند و به همین جهت در جلسه ای در استانداری با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار […]

حرف آنلاین: مازندران در روزهای بهاری پیش‌رو میزبان سه رویداد بین‌المللی کشتی در شهرستان‌های بهشهر، تنکابن و آمل‌ خواهد بود. اداره کل ورزش و جوانان و هیات کشتی استان مازندران روزهای پرتلاشی را برای آماده‌سازی این مسابقات دارند و به همین جهت در جلسه ای در استانداری با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و فرمانداران سه شهرستان آخرین وضعیت برگزاری این رقابت‌ها بررسی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از آمادگی استانداری مازندران برای هر چه بهتر برگزار شدن سه رویداد بین‌المللی کشتی در مازندران خبر داد و گفت: مناسب‌ترین اقامتگاه‌هایی که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در اختیار دارند باید برای اسکان تیم‌ها درنظر گرفته شود.

روح الله سلگی در جلسه برگزاری سه رویداد مهم کشتی، اظهار کرد: در بحث هماهنگی با صداوسیما برای پوشش خبری و پخش زنده، بحث اسکان تیم‌ها و هزینه تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی حتما کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات در استان فرصت است و نه تهدید یا زحمت، افزود: ما مسئولان استان قدر این فضایی را که به‌واسطه کشتی برای استان فراهم می‌شود را می‌دانیم و هر جا که مشکلی بود و نیاز به هماهنگی در سطح ملی بود بنده حتما ورود خواهم کرد.سلگی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های استانی و ملی باید میزبانی این سه رویداد کشتی استفاده شود تا ان شالله بتوانیم این رقابت‌ها را با عزت و افتخار به سرانجام برسانیم.

*برگزاری ۳ رقابت بین‌المللی کشتی آزاد بهاره در مازندران

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این جلسه از برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد در مازندران سه رده سنی در بهار امسال در شهرستان‌های بهشهر، آمل و تنکابن خبر داد.

حسن رنگرز از برگزاری رقابت بین‌المللی کشتی آزاد در بخش نوجوانان با نام یکی از اسطوره‌هایی که در قید حیات است (جهان پهلوان عبدالله موحد دارای ۶ نشان طلای جهان المپیک) آمل خبر داد.

وی با اشاره به عزم و اراده خوب در شهرستان در این بخش، افزود: جام شهید هاشمی نژاد در بهشهر به نام دانشمند اهل قلم که سابقه یک دهه‌ای دارد نیز در کشتی آزاد رده جوانان برگزار خواهد شد، که هر دو مسابقه گامی برای تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای تقویت ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی است. رنگرز با بیان اینکه مقرر شد رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی در تنکابن برگزار شود، گفت: جام تختی امسال به احتمال زیاد با حضور آمریکایی‌ها همراه خواهد شد این ریشه‌دارترین مسابقه رسمی است که ما در آن میزبان خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: هدفمان این است که به لحاظ کمی و کیفی شرایطی را برقرار کنیم که رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا از ظرفیت کشتی مازندران که در دنیا بی‌نظیر است، صیانت کنیم چون همین الان ۱۸ نفر از ۲۷ نفری که در تیم ملی کشتی حضور دارند، مازندرانی هستند.این مسئول با تاکید بر اینکه برگزاری کمی و کیفی رقابت‌ها با بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای همسایه برای ما بسیار مهم است، گفت: باتوجه به اینکه ممکن است در اردیبهشت ماه وارد پیک جدیدی از کرونا شویم از این رو رعایت پروتکل‌ها و اعمال ملاحظات در روند برگزاری مسابقه ضرورت دارد.وی از قول‌های مساعد برای همراهی ایرانسل و حمایت شرکت هراز آمل در روند برگزاری مسابقات، تصریح کرد: تلاشمان این است که منابع رقابت از منابع دولتی استفاده نشود، همچنین در بحث انعکاس خبری این رقابت‌ها به‌صورت ملی و استانی نیاز به حمایت داریم، باتوجه به اینکه رقابت‌ها بین‌المللی است منعی برای روی آنتن رفتن نخواهد داشت‌.

رنگرز در پایان خواستار مرمت، بهسازی و بازسازی سالن‌های میزبان مسابقه شد و اظهار کرد: آبروی ورزش استان مهم است و ما مازنی‌ها هم شهره میزبانی شایسته هستیم و این محقق نخواهد شد مگر اینکه همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

*میزبانی در سطح عالی به شرط همگرایی

همچنین رئیس هیات کشتی استان مازندران نیز در جلسه برگزاری سه رویداد مهم کشتی در معاونت سیاسی استانداری مازندران با اشاره به برگزاری سه رویداد مهم کشتی خواستار حمایت و بسیج شدن همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات در حوزه پشتیبانی و مالی در روند برگزاری مسابقات بین المللی در استان شد.عسکری محمدیان اظهار کرد: ما سه رویداد بزرگ کشتی را در پیش داریم که برای ورزش مازندران با این سابقه درخشان اتفاق خوبی است.

وی ضمن خرسندی از قهرمانی کشتی‌گیران مازندران در مسابقات جهانی اسلو نروژ، افزود: این حرکت اتحادیه جهانی کشتی را وادار کرد تا در سایت خود این جمله که یک استان آن هم مازندران توانست به تنهایی ۲۵ درصد از مدال‌های جهانی مسابقه رو به خود اختصاص بدهد را درج کند، و شاید بتوانیم سال‌های سال این افتخار را به یدک بکشیم‌.

محمدیان تصریح کرد: خرسندیم که چهل و دومین دوره از جام جهان پهلوان غلامرضا تختی در شهر تنکابن مازندران برگزار می‌شود البته این ششمین باری است که استان میزبان برگزاری این جام است، ما تجربه بسیار خوبی را در برگزاری رویدادها داریم، در بحث فنی همیشه باقدرت بودیم اما در حوزه پشتیبانی و مالی مشکل داشتیم.

رئیس هیات کشتی استان مازندران با بیان اینکه امروز مازندران در جایگاهی قرار داد که روند برگزاری این سه رویداد مهم است، تاکید کرد: از این رو همه دستگاه‌ها باید بسیج شوند، توقعمان کنترل ورود و خروج تیم‌ها، حفظ و حراست همه تیم‌های خارجی، اسکان تیم‌ها و تغدیه آنان، بازسازی سالن‌ها و … است چرا که نماینده جهانی هیات کشتی در هر سه رویداد حضور دارد.