بندرامیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود

استاندار مازندران با اعلام این بندر امیرآباد از مراکز راهبردی صادراتی کشور است که باید نقش فعال‌تری در بخش تجارت خارجی ایفاء کند، گفت : با تمهیداتی که اندیشیده شده و بزودی اجرایی می‌شود، بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود. به گزارش حرف آنلاین و به نقل از ایرنا، سید محمود حسینی […]

استاندار مازندران با اعلام این بندر امیرآباد از مراکز راهبردی صادراتی کشور است که باید نقش فعال‌تری در بخش تجارت خارجی ایفاء کند، گفت : با تمهیداتی که اندیشیده شده و بزودی اجرایی می‌شود، بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از ایرنا، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از بندرامیرآباد در شرق مازندران در جمع خبرنگاران افزود : در سلسله بازدیدها از مرکز اقتصادی ، امروز از بندرامیرآباد به عنوان محور اصلی صادرات در کریدور شمال -جنوب بازدید کردم و با نگاهی که نسبت به منطقه اوراسیا در دولت جدید به وجود آمده و تبادلاتی که در حوزه تجاری با کشورها این حوزه داریم ، اهمیت این بندر بیش از گذشته دیده شده است.

وی با تاکید بر این که اقدامات زیرساخت مناسبی در این بندر انجام شده که لازم است تداوم یابد ،گفت : بندر امیرآباد به دلیل اتصال به شبکه ریلی در کشور منحصر به فرد است و این امکان مزیت و امتیاز مهمی محسوب می شود که می تواند با توجه به نگاه ریلی در تبادلات ، این بندر به یک مرکز مهم صادرات و واردات کشور تبدیل کند.
نماینده عالی دولت در مازندران بر ضرورت رفع برخی از مشکلات موجود برای ارتقاء فعالیت بندر تاکید کرد و افزود : بخشی از مشکلات در این بندر وجود دارد که در حال برطرف شدن است تا در سفر رییس جمهوری به استان تصمیمات مهمی اتخاذ گردد.

وی ادامه داد : تبادلات مختلفی با کشورهای اوراسیا با حضور ۱۴ تن از سفرا انجام و مباحث مهمی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد که امیدواریم بخشی از صادرات کشور روسیه به کشور هند و دیگر کشورها در حوزه معدن سنگی دارد از طریق بندر امیرآباد اجرایی شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بندرامیرآباد ظرفیت های بسیار مهم و بالایی دارد که باید از حالت بالقوه به فعل تبدیل شود ، تصریح کرد: تلاش های فراوانی انجام شده و امیدواریم در ادامه راه با توجه به نگاه توسعه محور ، این بندر تبدیل به بنادر مهم و استراتژیک کشور شود.

حسینی پور با اظهار این که از نظر زیرساختی این بندر اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد و در کشور مطرح است ، گفت : باید در توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی و صادرات هم به عنوان بندر راهبردی فعال شود و امیدواریم در این بخش شاهد شکوفایی بیشتر باشیم و بخشی از مشکلات اشتغال استان هم از این طریق برطرف شود.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.