استاندار مازندران؛

بن‌بست مدیران متخصص گردشگری مازندران باز شود

حرف آنلاین: استاندار مازندران با بیان اینکه مجموعه گردشگری را در سطح استان نمیبینم خواستار باز شدن بن بست مدیران متخصص در حوزه گردشگری شد.

سید محمود حسینی پور  با تاکید بر توسعه گردشگری مازندران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه ما نیازمند یک بازتعریف در میراث فرهنگی هستیم، عنوان کرد: مرمت و حفظ ابنیه در برخی از نقاط استان ضرورت دارد چرا که مازندران صاحب خانواده بزرگی به‌نام روستا است، ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در مجموعه مدیریتی استان ثبت شد، سازمان میراث فرهنگی در حفظ تمدن روستا مسئولیت‌هایی دارد.

سید محمود حسینی پور گفت: مازندران فاقد واژه مهمی به‌نام ثبات است، گرچه برنج مازندران در کل کشور برند است اما برنج به‌عنوان یکی از نیازهای سبد غدایی کشور در مازندران برندینگ نشد.

وی با اشاره به اینکه بحث استقرار موزه‌ای که در سطح مازندران معطل مانده افزود: صنعت گردشگری بزرگترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا به‌حساب میآید که تاثیر آن در میزان اشتغال، رونق صنایع داخلی و گسترش آن نقش مهمی دارد.

حسینی پور خاطرنشان کرد: گردشگری با اختصاص ۱۰درصد تولید ناخالص داخلی تولید یک شغل از میان هر ۱۱شغل، صادرات بیش از یک تریلیون دلار در جهان مطرح است، اینجا سهم مازندران باوجود بهره‌مندی از مواهب طبیعیی از محل گردشگری باید مشخص شود.

استاندار مازندران ادامه داد: در یک دهه آینده امنیت غذایی همچون امنیت نظامی و موشکی مهم خواهد شد، برای مازندران که ۱۲ درصد سبد غذایی کشور و مقام اول تولید کشاورزی کشور را دارد امنیت غذایی نقش موثری دارد، بعد از کشاورزی، گردشگری اولویت دوم استان است.

این مسئول به توجه به مسئله مهم امر گردشگری در مازندران اشاره کرد و نقش مدیریتی در این حوزه را ناقص دانست و گفت: اگر امروز مازندران رتبه پانزدهم بیکاری کشور را دارد به‌دلیل عدم احیای مواهب خدادای در استان است.

وی با اشاره به گفته دبیرکل اکو که مازندران بهشت خدا خطاب کرد و گفت: حفظ سازمان میراث فرهنگی در مازندران از مافیای شکل گرفته در صدور مجوز نجات بدهیم تا سرمایه‌گذاران پا به فرار نگذارند، نیروی انسانی ما فهیم و باسواد است.

گردشگری مازندران بی بهره از میانکاله

حسینی پور با بیان اینکه ما چه بهره‌ای از میانکاله بردیم، تاکید کرد: پتانسیل‌های بالقوه گردشگری مازندران به‌عنوان یکی از قطب‌های ممتاز این صنعت باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار مازندران اذعان داشت: اگر ما بخواهیم روند سنتی گردشگری را حفظ کنیم از استان‌های دیگر عقب خواهیم ماند، باوجود جذب ۲۲ میلیونی گردشگری و پز کشیدن ۳۲هزار میلیارد تومان فقط در ۱۴ روز عید، سهم گردشگری در این آمار مشخص نیست.

این مسئول ادامه داد: کشتی‌های کروز دریایی، گردشگری آبی، گردشگری سلامت، باید مورد توجه میراث فرهنگی باشد، ریلگذاری‌ها باید صورت بگیرد.

وی همچنین مجموعه گردشگری استان را در تراز استان نداشت و خواستار تحول در این حوزه شد و به مشکلاتی اعم از عدم فراهم کردن بسترهای گردشگری و درنتیجه فقر مردم اشاره کرد.

حسینی پور اعلام کرد: قطار توسعه و تعالی در حوزه‌های دیگر سرعتش را بیشتر کرد اما در حوزه گردشگری توقف کرد، حال ما مدیری تحصیلکرده که وابسته به جایی نیست را انتخاب کردیم، اگر مجموعه همسو با مدیریت نباشد، قطعا مدیریت کلان منتظر نخواهد بود و مسیر دیگری را انتخاب خواهد کرد.

استاندار خواستار روحیه جهادی در این حوزه شد و تاکید کرد: همه و همه باید در طول مسیر همراه باشند.