بسته خبری پلیس مازندران؛

از آمادگی برای برقراری نظم در تعطیلات عید فطر تا کشف خودرو

حرف آنلاین: فرمانده انتظامی استان مازندران از آمادگی صد در صدی پلیس برای برقراری نظم وامنیت تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران و هم استانی ها، بیان داشت: پلیس با تمام توان آماده تأمین نظم ، امنیت و خدمت رسانی به شهروندان و مسافران در ایام تعطیلات عید سعید فطر است.

وی افزود: با عنایت به پیش بینی افزایش موج سفرها در تعطیلات عید سعید فطر، پلیس مازندران با حداکثر توان عملیاتی، امکانات و تجهیزات، نسبت برقراری نظم و امنیت ترافیکی، انتظامی و امنیتی اقدام خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به جاذبه های طبیعی و گردشگری استان که مسافران زیادی را به خود جذب می کند، گفت: یکی از موارد مهم در این فرآیند تامین امنیت و آرامش خاطر مسافرانی است که از هر نقطه از استان یا کشور اقدام به سفر می کنند.

سردار میرزایی با بیان این که یکی از مهمترین دغدغه‌های ما کاهش تعداد تصادف‌ های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است، اظهار کرد: برای تامین امنیت جاده ها، پلیس راه و راهور استان تمهیدات ویژه ای برای مسافران خواهند داشت تا مسافران بتوانند با امنیت خاطر و سلامت کامل به مقصد خود برسند.

*زمین‌خواری 160 میلیاردی در چالوس 

فرمانده انتظامی چالوس از کشف زمین‌خواری 160میلیاردی در شهرستان چالوس خبر داد و گفت: با حکم قضائی، زمین های تصرف شده ، خلع ید شد.

سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور و تصرف غیر قانونی زمین های ملی و جنگلی در یکی از مناطق زیبای چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه، متهم را که با محصور کردن 2 هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس، زمین تصرف شده از چنگ این فرد که اقدام به تصرف برای تغییر کاربری کرده بود، رها سازی شد.

سرهنگ خسروی ارزش زمین آزاد شده از چنگ متهم را بر اساس نظر کارشناسان، 160 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

*خاموشی ماینرهای میلیاردی در آمل 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 9 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزش 4 میلیارد ریال در یک آپارتمان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی افرادی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس تخصصی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی محل فعالیت متهم را که در یکی از محلات این شهرستان بوده شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: با هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازدید از محل فعالیت وی که در یک آپارتمان بوده،9دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر 4 میلیارد ریال کشف شد.

*کشف موتورسیکلت 1300 سی سی قاچاق در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف موتورسیکلت قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ بهادر دیلمی در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکات قاچاق توسط فردی در این شهرستان با خبر شدند.

وی با اشاره به هماهنگی قضائی در این راستا، افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه موتورسیکلت 1300 سی سی خارجی فاقد مجوز گمرکی کشف کردند.

سرهنگ دیلمی با اشاره به این که کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیفی را 2 میلیارد ریال برآورده کرداند، تصریح کرد: ضمن تحویل کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

*افزایش 62 درصدی دستگیری سارقان درحوزه کلانتری 13 ساری
 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از افزایش 62 درصدی دستگیری سارقان درحوزه کلانتری 13 ساری خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران این کلانتری، 149 سارق در فروردین ماه سال جاری دستگیر شدند 

سرهنگ سید محسن جعفری اظهار داشت: ماموران انتطامی پلیس پیشگیری با قدرت برای برقراری امنیت و آرامش جامعه تلاش می کند و همواره در برخورد با مخلان نظم و امنیت خصوصا سارقان در سطح جامعه پیشگام هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ماموران انتظامی کلانتری 13 شهرستان ساری با انجام گشت های هدفمند و اجرای طرح های متعدد موفق شدند تعداد 120 فقره سرقت را کشف کنند، خاطر نشان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران تصریح کرد: در حوزه مشاوره و مددکاری نیز 87 درصد پرونده های ارجاع شده به تعداد 158 فقره منجر به صلح و سازش شده است.

*کشف خودروی مفقودی با يک کيلو طلا در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف خودروی مفقودی حامل یک کیلو طلا در آن شهرستان خبر داد.
 
سرهنگ محمدزمان شالیکار در پي تماس تلفني يکي از شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسي اين شهرستان مبني بر مفقودی خودروی وی، بلافاصله مووضع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامي پاسگاه حيدرکلا و پلیس آگاهي اقدامات تخصصی را برای کشف خودروی مورد نظر که برابر اظهارات مالک حاوی یک کیلو طلا نیز بود آغاز کردند.

وی، تصریح کرد: ماموران با بررسی های همه جانبه و تقویت گشت هاي انتظامي خودروی موصوف را در يکي از خيابان هاي شهر که بصورت بلاصاحب پارک و رها شده بود، کشف کردند.