برگزاری پیش‌همایش ملی بزرگداشت آیت‌ الله کوهستانی در مشهد مقدس

حرف آنلاین: پیش همایش ملی آیت الله کوهستانی با حضور شخصیت‌های علمی و دینی مازندران و خراسان در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اظهار کرد: مجموعه مقالات همایش ملی آیت‌ الله کوهستانی توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ خواهد رسید.

آیت‌ الله کوهستانی

همچنین،  مدیرکل حوزه وزارتی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افرادی همانند آیت الله العظمی شیخ محمد کوهستانی لنگرگاه‌های زمین و پناهگاه مردم هستند، تاکید کرد: ما باید این شخصیت‌ها را به مردم جامعه بشناسانیم، اگر سبک زندگی و چگونگی رفتار این علمای بزرگ ترویج شود، شاهد تحولی بزرگ  در حوزه نشر فرهنگ اسلامی خواهیم بود.

آیت الله کوهستانی صاحب نفوذ بود

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز را اشاره به اینکه آیت الله العظمی کوهستانی انسانی صاحب‌نفوذ و صاحب‌نفس بود، از این خصوصبات باعنوان دلیلی برای جذب عموم مردم یاد کرد و افزود: همچنین اعتماد باعث تحولی عظیم در آیت الله کوهستانی شد.

لزوم تجلیل شایسته از عالمان مازندرانی 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آیت الله کوهستانی جامع‌ترین و کامل‌ترین عالم استان و جهان تشیع بود، عنوان کرد: مازندران مهد علویان و مرکز توسعه علمای دینی بوده و تاریخ مازندران تاریخ علمای دینی است که متاسفانه نتوانستیم از علمای این دیار  آنطور که شایسته است تجلیل کنیم.

سیدمحمود حسینی پود ادامه  داد: در آینده کنگره بین المللی برای شخصیت‌های بزرگ مازندران برگزار خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بزرگان از غرب تا شرق مازندران 

سپس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: مازندران مهد فقاهت و علم و خاستگاه حکومت علویان است که گوهرهای گرانبهای فراوانی را پرورش داده است که نور وجودی شان  سراسر عالم تشیع را گرفته است،  بنا داریم از غرب تا شرق مازندران برای این چهره‌های گرانسنگ همایشی درخور شان برگزار شود.

روستای کوهستان بخش عظیمی از معنویات را درخود دارد

نماینده ولی فقیه د خراسان رضوی و امام جمعه مشهدمقدس نیز آیت الله العظمی کوهستانی را عالمی عارف و انسانی بزرگواری دانست و گفت: در جامعه‌ای که اکثر مردم به آخرت و عبودیت پرودگار چندان فکر نمی‌کنند حفظ نام و یاد علمای دینی کمک‌کننده است.

آیت الله احمد علم الهدی این همایش را  درخور شان و شخصیت آیت الله کوهستانی دانست و این حرکت را حرکت ارزنده ای خواند.

به گزارش حرف آنلاین: همایش ملی آیت الله کوهستانی، در آبان ماه سال جاری در شهرستان بهشهر برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید….

برگزاری آیین پیش‌همایش ملی بزرگداشت حضرت آیت‌الله کوهستانی در مشهد مقدس

از اتمام ساخت فیلم تا برگزاری پیش‌همایش آیت الله کوهستانی