برگزاری هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در مازندران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: آزمون  مفاهیم نهج البلاغه 1 و 2 از کتاب درسنامه نهج البلاغه و کتاب راه روشن در راستای ترویج سیره و معارف اهل بیت ( ع) در 16 اسفند ماه سال جاری با همکاری 5 نهاد و دستگاه اجرایی و موسسات فرهنگی قرآن و عترت مازندران […]

n83014407-72514385

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: آزمون  مفاهیم نهج البلاغه 1 و 2 از کتاب درسنامه نهج البلاغه و کتاب راه روشن در راستای ترویج سیره و معارف اهل بیت ( ع) در 16 اسفند ماه سال جاری با همکاری 5 نهاد و دستگاه اجرایی و موسسات فرهنگی قرآن و عترت مازندران برگزار می گردد.

به گزارش حرف آنلاین، محمود شالوئی اظهار کرد : نهج البلاغه بعد از قرآن کریم اثر ماندگار و بی نظیر و گهربار حضرت علی (ع) است که به طور جامع و کامل به تمام مسائل دنیوی و اخروی و سبک زندگی حاکمان و مردم می پردازد و در فصاحت و بلاغت بی نظیر است .

شالویی گفت : آشنایی نسل جوان جامعه با مفاهیم نهج البلاغه می تواند در اخلاق و رفتار آنان تاثیر گذارد و روحیه انقلابی و مقاومت در برابر دشمنان را تقویت نماید و به جوان امروزی چگونه زیستن و چگونه اندیشیدن و چگونه پرستیدن را می آموزد.

در گروه سیره و معارف اهل بیت نیز رشته مفاهیم صحیفه سجادیه از موضوعات آزمون برای آشنایی نسل جوان جامعه اسلامی با محتوای و مضامین ادعیه امام سجاد ( ع ) می باشد.

این مسئول ابراز کرد صحیفه سجادیه کتابی است که در قالب دعا زیبائی های دینی را ارائه می دهد و درهای آرزو و امید به رحمت الهی را به روی بندگان می گشاید و دریای بیکرانی از علوم و معارف اسلامی است که بسیاری از مسائل فرهنگی عقیدتی سیاسی اجتماعی احکام و قوانین شرعی در قالب دعا مطرح شده است که بیشتر دعاهای آن ، برنامه هایی برای مکارم اخلاق و رشد و ارتقای ارزش های اخلاقی مردم جامعه است.

وی گفت : آزمون هفدهم در سال جاری در 4 گروه امتحانی و در قالب 20 رشته شامل حفظ قرآن کریم با 12 رشته و  گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با 2 رشته گروه سیره و معارف اهل بیت با 3 رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با 3 رشته در اسفندماه سال جاری برگزار می گردد

ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در آذر ماه سال جاری برگزار می گردد