برگزاری هفته تئاتر مازندران در اردیبهشت 1402

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران از برگزاری هفته تئاتر مازندران و تشریح برنامه ها در این هفته خبر داد.

یاسر محمودی برنتی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران در گفت و گو با حرف آنلاین از برگزاری هفته تئاتر مازندران برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت : پس از چند سال وقفه برنامه های اردیبهشت تئاتر در این استان از ۲۲ لغایت ۲۸ اردیبهشت سالجاری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات تابعه برگزار می شود.

محمودی با بیان اینکه پس از سال ها که در برگزاری برنامه های جشن اردیبهشت تئاتر در استان مازندران وقفه افتاده بود، افزود : با همفکری همکارانمان در هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی، تصمیم بر تدوین برنامه های شاخص نمایشی در مدت زمان ۷ روز، در شهرستان های مختلف استان گرفتیم.

 مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران با اشاره به اینکه برنامه های این هفته با افتتاح پردیس تئاتر باران در چالوس آغاز می شود، ادامه داد : آیین تکریم از پیشکسوتان تنکابن و رامسر در تنکابن ، نمایشگاه عکس تئاتر محمودآباد برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد : این مراسم به همراه آیین تکریم از فعالان و افتخارآفرینان تئاتر محمودآباد ، ورکشاپ رایگان بازیگری برای هنرجویان آموزشگاه های بازیگری در شهرستان آمل ، جشنواره نمایشنامه خوانی ریحان در نور ، افتتاح خانه تئاتر در قائمشهر به همراه اجراهای عروسکی و نمایشی و غبار روبی مزار هنرمندان فقید در ساری به همراه مراسم نقالی ادامه می یابد.

 یاسر محمودی با اذعان به اینکه در اختتامیه این رویداد در شهرستان نور میزبان پیشکسوتان بالای ۶۵ سال استان در برنامه دورهمی پیشکسوتان و آغاز به کار ستاد تدوین کتاب تاریخ تئاتر مازندران خواهیم بود، خاطرنشان کرد : روز اختتامیه مجمع عمومی تئاتر استان در شهرستان نور برگزار خواهد شد.

او در پایان تمرکز زدایی رویدادهای نمایشی از مرکز استان و ایجاد شور و نشاط در بین اهالی تئاتر را از نقاط مثبت این رویداد استانی برشمرد.