برگزاری دوره آموزشی توجیهی سامانه هوشمند تردد ناوگان

طی هماهنگی های انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران دوره آموزشی توجیهی سامانه سپهتن(پیمایش هوشمند تردد ناوگان) با حضور فرماندهان پلیس راه ، مسئولین حمل و نقل استان و انجمن های صنفی کارفرمایی شرکتهای اتوبوسرانی استان تشکیل شد. به گزارش حرف، عیسی خادمی ؛رییس اداره حمل و […]

طی هماهنگی های انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران دوره آموزشی توجیهی سامانه سپهتن(پیمایش هوشمند تردد ناوگان) با حضور فرماندهان پلیس راه ، مسئولین حمل و نقل استان و انجمن های صنفی کارفرمایی شرکتهای اتوبوسرانی استان تشکیل شد.

به گزارش حرف، عیسی خادمی ؛رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با بیان این خبر گفت: سامانه سپهتن شامل یک دستگاه و مجموعه نرم افزارها و ساختارهایی است که می تواند به صورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمامی خودروهای عمومی کشور،رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان را تضمین نماید و کاهش تلفات جاده ای را نوید دهد.

وی اظهار داشت:سامانه سپهتن تمرکز خود را بر روی علل انسانی قرار داده است و سعی نموده با اعمال و طراحی یک سخت افزار ویژه و نرم افزارهای کناری, هر گونه تخلف و یا اهمال سمت رانندگان را مدیریت و اعمال قانون نماید.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: دستگاه سپهتن شامل یک دوربین عکس برداری و مکانی جهت قرار دادن گواهینامه شخص می باشدکه این  دوربین می تواند صحت گواهینامه فرد با راننده را تشخیص دهد.واین دستگاه ضمن محاسبه زمان رانندگی دقیق می تواند مدت زمان رانندگی در 24 ساعت اخیر ( 9 ساعت مجاز) و همچنین میزان رانندگی ممتد که باید راننده حتما بین آن استراحت نماید را مدیریت نموده و از خستگی به علت رانندگی زیاد جلوگیری نماید.

وی خاطر نشان کرد:به دلیل استفاده از ماژول موقعیت یاب GNSSداشتن سرعت می تواند به صورت دقیق میزان سرعت راداشته ودرصورت هرگونه تخلف راننده ازسرعت مجازاطلاعات رابه صورت آنلاین به سرورپلیس ارسال نموده ومحدودیت سرعت را تضمین  نماید.