برگزاری جشن فرهنگی فرشته‌ های زمینی در ساری

حرف آنلاین: مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امیرالمومنین (ع) ساری گفت: جشن فرشته‌ های زمینی با حضور دختران ۱۲ تا ۱۵ ساله، همراه با برنامه ای مفرح و شاد در سالن ورزشی اداره برق کوی حزب الله ساری برگزار شد.

محمدعلی نیرین با اشاره به جشن فرهنگی فرشته های زمینی گفت: گاها برخی از باورهای غلط، خواسته یا ناخواسته جانشین حقایق اجتماعی و واقعیت‌های دینی می‌شود، یکی از این باورهای نادرست، قراردادن دینداری در مقابل تفریح و نشاط و در برخی موارد فراتر از آن تحصیل و ورزش است.

وی افزود: در این موضوع درمجموع زنان بیش از مردان مورد هجمه قرار دارند به‌طور مثال حجاب بانوان را مانع از حضور آنان در فعالیت‌های اجتماعی و عفیف بودن او را نقطه تقابل نشاط و شادی و یا حیا را در ستیز با بالندگی و سرزندگی او تعریف می‌کنند.

نیرین یادآور شد: واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری مسجد امیرالمومنین علی (علیه السلام) کوی طبرستان ساری با برپایی جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت کارشناسان خبره و کاربلد با هماهنگی با سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری در صدد شکستن تصورهای نادرست برآمد و با فراهم کردن فضایی مناسب گامی کوچک اما مستمر را با برنامه ریزی دقیق شروع و به منصه ظهور نشاند.

اجرای طرح فرشته های زمینی در گروه های سنی 12 تا 15 سال

مسئول کانون فرهنگی و هنری این مسجد ادامه داد: در این گام از این طرح فرشته های زمینی با فراخوان مخاطبان خود از گروه های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و با به کارگیری مربیان جوان و زبده به همراه بهره‌گیری از بازی‌های مناسب با این گروه سنی پدید آورد.

فرشته های زمینی

وی اذعان داشت: در این راستا ساعاتی متوالی شرکت‌کنندگان با سرزندگی و شادابی به بازی و مسابقه و رقابتی دوستانه پرداختند، مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و هم‌خوانی سوره کوثر آغاز مجری ضمن خوشامدگویی با متنی شاد به تشریح اهداف برنامه پرداخت‌.

نیرین همچنین تصریح کرد: مربی با گروه‌بندی بچه‌ها به بازی و سرگرمی پرداختند، برنامه با پذیرایی و اهدای جوایزی به رسم یادبود همراه بود‌.