برگزاری جشنواره بومی محلی در بابلسر

حرف آنلاین: جشنواره بومی- محلی بابلسر با حضور مسئولان شهرستان، شهروندان و جمعی از مسافران از ۹ فروردین ۱۴۰۱ در پارکینگ دوم بلوار ساحلی بابلسر آغاز شد و تا پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ادامه دارد. فرمانده سپاه بابلسر گفت: اجرای موسیقی سنتی، پخت غذا‌های سنتی، اجرای بازی‌های بومی محلی، اجرای آیین‌ها و نوا‌های مازندرانی، غرفه صنایع […]

حرف آنلاین: جشنواره بومی- محلی بابلسر با حضور مسئولان شهرستان، شهروندان و جمعی از مسافران از ۹ فروردین ۱۴۰۱ در پارکینگ دوم بلوار ساحلی بابلسر آغاز شد و تا پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ادامه دارد.

فرمانده سپاه بابلسر گفت: اجرای موسیقی سنتی، پخت غذا‌های سنتی، اجرای بازی‌های بومی محلی، اجرای آیین‌ها و نوا‌های مازندرانی، غرفه صنایع دستی و محصولات مشاغل خانگی از جمله بخش‌های “جشنواره بومی محلی بابلسر، نوروز ۱۴۰۱” هستند.

مصطفی بازوند افزود: این جشنواره با عنوان دیار علویان جهت زنده نگه داشتن بازی‌های بومی محلی و آیین‌های محلی مازندران مثل تغذیه، پوشش، موسیقی و همه سبک و آیینی است که در استان مازندران و شهرستان بابلسراز دیرباز وجود داشته و همچنین ایجاد یک فضای نشاط و شادی برای مردم و مهمانان این شهرستان است.
فرمانده سپاه بابلسر تصریح کرد: این جشنواره با حضور و همت مسئولان و همکاری فرمانداری، سپاه بابلسر، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی – محلی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر، دانشگاه مازندران، شبکه بهداشت و درمان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابلسر به مدت سه روز از تاریخ ۹ الی ۱۱ فروردین ماه از صبح تا شب برای بازدید عموم همشهریان و مسافرین و گردشگران نوروزی دایر است.

فرماندار بابلسر نیز گفت: از خصوصیات بارز این جشنواره بومی محلی این است که نسل جدید را با برنامه‌ها، فرهنگ و آداب و رسوم و بازی‌ها و شادی‌های گذشته بخوبی آشنا می‌کند.

قلی پور باقری افزود: با توجه به اینکه این برنامه‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی که در گذشته از فعالیت‌های جسمی حرکتی و بدنی خاصی برخوردار بود، موجب شادی بیشتر و از طرفی آسیب‌های جسمی و بدنی را نیز کمتر می‌کرد./صداوسیما