برگزاری باشکوه بهمن‌ماه فرهنگی و هنری در مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برنامه های فرهنگی و هنری ویژه دهه مبارکه فجر آن اداره کل و ادارات تابعه را اعلام کرد. عباس زارع با بیان این نکته که برنامه فرهنگی و هنری ویژه این ایام در سراسر استان از سوی آن اداره کل تدارک دیده شده افزود: به این مناسبت […]

حرف آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برنامه های فرهنگی و هنری ویژه دهه مبارکه فجر آن اداره کل و ادارات تابعه را اعلام کرد.


عباس زارع با بیان این نکته که برنامه فرهنگی و هنری ویژه این ایام در سراسر استان از سوی آن اداره کل تدارک دیده شده افزود: به این مناسبت چهار رویداد بزرگ هنری که در استان مازندران برگزار شده و می شود که شامل؛ اکران همزمان فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر می باشد که اکران این فیلم ها از تاریخ 15 ماه جاری آغاز و تا 22 این ماه در سینما سپهر ساری ادامه خواهد داشت . وی دومین رویداد را که همزمان با تهران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره با حضور گروه های بومی مازندران اجرا خواهد شد . زارع دیگر برنامه هنری را جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعلام کرد و افزود: محفل ادبی فجر در راستای شانزدهمین جشنواره ملی شعر فجر نیز با حضور شاعران نامی کشور و استان در ساری برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: برنامه های فرهنگی و هنری ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در بخش های گوناگون اعم از : کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، موسسات فرهنگی و هنری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها برگزار خواهد شد.
زارع اهم برنامه های فرهنگی آن اداره کل را به شرح زیر اعلام کرد؛
1- اختتامیه دومین جشنواره کالای فرهنگی همزمان با هفتمین جشنواره سراسری فیروزه
2- اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات وخبرگزاری ها حاشیه خزر (مازندران –گیلان و گلستان)
3- برپایی کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده ویژه فعالان صنعت چاپ و نشر استان
4- برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان در دو نقطه مرکز و غرب استان
5- برگزاری نمایشگاه های کتاب در سطح استان
وی همچنین به برنامه های دهه فجر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران اشاره و اعلام کرد: خاطره‌گویی از بچه‌های انقلاب ، عصر شعر انقلاب ، دیدار با خانواده های شهداء و ایثارگران و جانبازان، برگزاری آیین غبار روبی مزار شهدا برگزاری مسابقات محلی و جشنواره غذاهای محلی، برگزاری جشن انقلاب ویژه منتخبین فهما و راه یافتگان به فهما کشوری، اهدای کمک بسته‌های معیشتی به نیازمندان، برگزاری مسابقات عکاسی ویژه ۲۲ بهمن، برگزاری نشستهای بصیرتی و برپایی یادواره شهدا از جمله دیگر برنامه‌ها هستند.
زارع در پایان افزود: چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، امسال در شرایطی خاص و با وجود آغاز فراگیری مجددکرونا، بر اساس دستورالعمل های ستاد کرونا این برنامه های برگزار خواهد شد./روابط عمومی