برگزاری اولین هم آوایی سالانه امیری خوانی و موسیقی مازندران در محمودآباد

اولین هم آوایی سالانه امیری خوانی و موسیقی مازندران " سوچلا " با حضور هنرمندان و داوران در شهرستان محمودآباد برگزار شد.

ایمان خسروی دبیر جشنواره ” سوچلا ” در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه این جشنواره با طرحی از سوی مسئول طرح و برنامه شهرداری محمودآباد ، تایید شورای اسلامی شهر و شهردار محمودآباد برگزار شد ، گفت : ” سوچلا ” یک نوع آئین است و فرهنگ و هنر از آداب معیشت گرفته شده است.

وی افزود : استخراج هنر انسان ها در گذشته از وظایف ماست و امروزه موسیقی بیشتر مبتنی بر تک نوازی است اما ما باید در کنار این تک نوازی ها ، گروه نوازی فولک را در نظر بگیریم و آن ها را باهم تلفیق کنیم.

خسروی یادآور شد : نمی شود با نگاه بومی گرایی ، سطح کار هنری و موسیقی را پایین آورد پس بنابراین ما باید به هنرمندان فرصت دهیم تا بتوانند سطح کیفیت کار خود را افزایش دهند.

دبیر جشنواره ” سوچلا ” ادامه داد : یک گروه بومی محمودآبادی بدون شرکت در جشنواره اجرا کرده و تندیس جشنواره را دریافت می کند.

خسروی خاطرنشان کرد : این جشنواره بخش پژوهشی خواهد داشت و دومین مرحله جشنواره سوچلا را سه ماه دیگر برگزار خوهیم کرد.

مهدی اختیاری شهردار محمودآباد در ادامه این نشست با اذعان بر اینکه سیاست گذاری جدید در شهرداری محمودآباد با تغییر رویکرد جدیدی همراه بوده است ، اظهارکرد : پس از پروژه های عمرانی ، به سمت برنامه های فرهنگی و هنری رفتیم و تا بتوانیم دین خود را نسبت به هنرمندان در شهرستان محمودآباد ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دل ما برای نیروی بومی میتپد ، تصریح کرد : سطح این جشنواره استانی با سطح کشوری برابری می کند و هدف ما ثبت این برنامه فاخر در تقویم هنری استان و محمودآباد بوده است.

شهردار محمودآباد از برگزاری جشنواره قصه گویی مازندرانی و تئاتر خیابانی در ماه های آینده در این شهرستان خبرداد.